Honda MSX125

Nieuwe Honda A1-motor moet jonge generatie aanspreken

Honda voegt een nieuwe motorfiets in de categorie A1, de Honda MSX125 (Mini Street X-treme 125) toe aan de line-up van 2013. Deze 125cc funbike wordt gepresenteerd op de Salon van Brussel. Deels minibike, deels motorfiets, is de MSX125 een opvallende verschijning, die met brutaal brede banden, een betrouwbare eencilindermotor met vier versnellingen wereldwijd een nieuwe generatie jonge motorrijders zal aanspreken.

De lichte, compacte MSX125, is geschikt voor jongeren boven de 18 die in het bezit zijn van het nieuwe A1 rijbewijs. De nieuwe motorfiets  kan gezien worden als de opvolger van Honda’s schakelbrommers Monkey, Dax en Ape, die vanaf de jaren zestig zo populair waren. De MSX125 is van 11 t/m 20 januari te zien op de Salon van Brussel en vanaf 21 tot 24 februari op de Motorbeurs in Utrecht. Hij is vanaf het voorjaar in Nederland leverbaar.

Opvallende verschijning

De MSX125 is een opvallende verschijning. 12inch wielen met brede banden, een dikke uitlaat en een stoer metalen frame. De MSX125 is klein en wendbaar, maar heeft dankzij een aantal onderdelen in standaard motorfietsformaat de looks van een volwassen motorfiets. De funbike, vooral gericht op jonge rijders, is verkrijgbaar in de vier kleuren : Asteroid Black Metallic, Pearl Himalayas White, Pearl Queen Bee Yellow, Pearl Valentine Red.

Zuiniger verbruik

Onder het brutale uiterlijk van de MSX125 gaat de betrouwbare en geavanceerde techniek van Honda schuil. De luchtgekoelde 125cc eencilindermotor met PGM-FI brandstofinjectie is afkomstig uit de succesvolle Wave 125i, die bekend staat om zijn brandstofefficiëntie, soepele vermogensafgifte en betrouwbaarheid.

Interne wrijving is bij het motorblok van MSX125 nog verder verminderd, met een nog zuiniger verbruik als resultaat.

Soepel

De handgeschakelde versnellingsbak met vier versnellingen is soepel en levendig en staat ook langzaam rijden in een hogere versnelling toe, waarmee de MSX125 bij uitstek geschikt is voor rijden in een stad.

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Nieuwe Honda A1-motor moet jonge generatie aanspreken | RijschoolPro
Honda MSX125

Nieuwe Honda A1-motor moet jonge generatie aanspreken

Honda voegt een nieuwe motorfiets in de categorie A1, de Honda MSX125 (Mini Street X-treme 125) toe aan de line-up van 2013. Deze 125cc funbike wordt gepresenteerd op de Salon van Brussel. Deels minibike, deels motorfiets, is de MSX125 een opvallende verschijning, die met brutaal brede banden, een betrouwbare eencilindermotor met vier versnellingen wereldwijd een nieuwe generatie jonge motorrijders zal aanspreken.

De lichte, compacte MSX125, is geschikt voor jongeren boven de 18 die in het bezit zijn van het nieuwe A1 rijbewijs. De nieuwe motorfiets  kan gezien worden als de opvolger van Honda’s schakelbrommers Monkey, Dax en Ape, die vanaf de jaren zestig zo populair waren. De MSX125 is van 11 t/m 20 januari te zien op de Salon van Brussel en vanaf 21 tot 24 februari op de Motorbeurs in Utrecht. Hij is vanaf het voorjaar in Nederland leverbaar.

Opvallende verschijning

De MSX125 is een opvallende verschijning. 12inch wielen met brede banden, een dikke uitlaat en een stoer metalen frame. De MSX125 is klein en wendbaar, maar heeft dankzij een aantal onderdelen in standaard motorfietsformaat de looks van een volwassen motorfiets. De funbike, vooral gericht op jonge rijders, is verkrijgbaar in de vier kleuren : Asteroid Black Metallic, Pearl Himalayas White, Pearl Queen Bee Yellow, Pearl Valentine Red.

Zuiniger verbruik

Onder het brutale uiterlijk van de MSX125 gaat de betrouwbare en geavanceerde techniek van Honda schuil. De luchtgekoelde 125cc eencilindermotor met PGM-FI brandstofinjectie is afkomstig uit de succesvolle Wave 125i, die bekend staat om zijn brandstofefficiëntie, soepele vermogensafgifte en betrouwbaarheid.

Interne wrijving is bij het motorblok van MSX125 nog verder verminderd, met een nog zuiniger verbruik als resultaat.

Soepel

De handgeschakelde versnellingsbak met vier versnellingen is soepel en levendig en staat ook langzaam rijden in een hogere versnelling toe, waarmee de MSX125 bij uitstek geschikt is voor rijden in een stad.

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.