failliet

Verkeers Opleidingen Boudewijn failliet, BGF in werking

Verkeers Opleidingen Boudewijn BV uit Huizen (Noord-Holland) is deze week door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. De zes instructeurs in loondienst mogen geen les meer geven. De vier franchisenemers wel, zij vallen als zelfstandig ondernemer buiten het faillissement.

Rijschool Boudwijn was lid van Bovag. Dat betekent dat gedupeerde leerlingen schadeloos worden gesteld door het Bovag Garantie Fonds (BGF). Hun vooruitbetaalde rijlessen worden alsnog kosteloos verreden door een andere rijschoolhouder of de franchisers.

Curator

Als curator is aangesteld mr. A.J.A. Jansen. Daar heeft zich donderdag zich donderdag een overnamekandidaat gemeld, zo meldt de Gooi- en Eemlander. De rijschool was geen kleine jongen met tot 200 B-examens per jaar in Eemnes, tot 50 AVD-examens A, tot 75 Bromfiets-examens, tot 40 E achter B.

De franchisers zullen ook zoveel mogelijk proberen examenkandidaten te begeleiden. Eigenaar Marcel Altena is meteen na het faillissement op vakantie gegaan naar Thailand, zo meldt het dagblad. Wel heeft hij aan de curator zijn medewerking toegezegd.

Auteur: Bart Pals

35 reacties op “Verkeers Opleidingen Boudewijn failliet, BGF in werking”

nic|06.01.12|13:47

Ik wens de instructeurs die nu zonder werk zitten heel veel sterkte de komende tijd. Wat een vreselijke manier om het nieuwe jaar te beginnen ook al zou je hebben aan zien komen.
Wat ik alleen niet begrijp is dat als iemand failliet gaat er dus voor die tijd al weinig inkomsten zijn geweest maar de desbetreffende rijschoolhouder nog wel genoeg cash flow heeft om af te reizen op vakantie naar Thailand.

Jan|06.01.12|18:56

Op zich een vreemde zaak dat de eigenaar op vakantie is naar Thailand.
Ja die had echt hart voor de rijschool.
Die andere instructeurs kunnen toch ook franchiser of ZZP’er worden, dan kunnen ze hun eigen leerlingen naar het examen begeleiden.
Dit gaat de bovag inderdaad erg veel geld kosten en het BGF potje zal erg snel leeg raken.
Door de concurentie die de bovag zelf heeft gecreëerd, eerst zakken vullen en dan kunnen ze hun zakken gaan legen in de BGF.
Maar ik denk dat als het BGF potje >>>>

Jan|06.01.12|18:57

>>>> leeg is de bovag het echt niet zullen bijvullen of er zal een contributieverhoging moeten komen om deze kosten te dekken.
Dus heel veel sterkte bovag rijscholen :lol:

nic|06.01.12|19:21

Als BGF leeg is zal de Bovag mogelijk op basis van de bestaande contracten verwachten dat de aangesloten rijscholen dit pro deo op zich zullen nemen teneinde hun naam hoog te houden om daarna misschien wel de tarieven te verhogen of de naar ratio bijdrages te verhogen .Deze worden achteraf berekend.
Volgens de site van de rijschool die nu failliet gegaan is, reden ze voor pakketprijs van 24 euro per uur,voor B en 21 voor A, is dat dan een normale prijs? Bovag pleit toch voor hogere prijzen

nic|06.01.12|19:29

Zij die op franchise basis reden voor deze rijschool maken zich nu hard voor de leerlingen. Petje af!Moeten die ook rijden voor die tarieven? Dan gaat er nog een percentage af voor de franchise. Zoja dan wens ik de franchise nemers ook heel veel sterkte voor de toekomst maar beloofd niet veel goeds. Doet me denken aan een landelijke organisatie die instructeurs op franchise basis voor zich laat werken voor een lesprijs van 29 euro en die ook massaal weg lopen omdat het niet kosten dekkend is.

nic|06.01.12|19:39

Daar zijn de wurg contracten van bekend en mag je hopen dat het voor de Bovag franchise nemers beter is geregeld.
Zeker omdat daar ook nog een garantie label aan hangt en dus andere Bovag leden de kastanjes uit het vuur moeten halen als het bij hun fout mocht gaan. Wat ben ik blij dat mijn rijschool geen Bovag lid is en ik als het fout zou gaan alleen maar verantwoording aan mijn eigen instructeurs en leerlingen hoef af te leggen die ik op voorhand kan beschermen tegen euro verlies.

John|06.01.12|20:37

@ Nic,

Het antwoord op je vraag hoe het kan dat betreffende rijschoolhouder toch naar Thailand kan is simpel. Ik heb ooit voor een groot bedrijf gewerkt. Deze had het bedrijf verdeeld in 3 b.v.’s. B.V. 1 was de BV waarin de “hoofdactiviteit” zat. Dat zou b.v. een rijschool kunnen zijn. In B.V. 2 was het bedrijfspand ondergebracht en in B.V. 3 het wagenpark. B.V. 2 verhuurde voor een heel hoog bedrag het pand aan B.V. 1 en B.V. 3 had torenhoge leasecontracten waarmee B.V. 1 van een wagenpark>

John|06.01.12|20:42

>> werd voorzien. Op het moment dat B.V. 1 failliet gaat is er dus niet te halen. Het pand is en blijft van B.V. 2 en het wagenpark kan door B.V. 3 zo worden teruggehaald. De cash flow van deze B.V.’s kan miljoenen bedragen en daar kan een hele leuke lange vakantie worden gevierd. En dan kun je de flessen Pernod-Ricard Perrier-Jouet per krat bestellen.

Jan|06.01.12|20:45

Het is triest John dat dit soort situaties kunnen ontstaan, maar gezien die lage lesprijzen denk ik niet dat de eigenaar erg veel geld overgehouden heeft.
Of hij heeft de belasting geflest en de sociale premies niet afgedragen en met dit geld vakantie gaan vieren.

John|06.01.12|20:53

>> van je failssement. Je moet daarna ook nog over straat kunnen. Dus ALS er al vooruit betaald is EN dan het volledige bedrag (niet verstandig en dat zou de Bovag beter kunnen promoten) hoeveel lessen zouden er dan nog over zijn? Dan moet een leerling eerst aan de Bovag overleggen: een getekende lesovereenkomst, een ingevulde leskaart en een betalingsbewijs. Hiermee vallen er ook nog veel af. Want hoe vaak schrijf jij een betalingsbewijs uit? Dan keert de Bovag geen geld uit maar mag de >>

John|06.01.12|20:56

>> leerling zijn/haar niet genoten lessen afmaken bij een andere Bovag rijschool. In het genoemde geval hebben we het dan over een rijschool die minimaal 20 km verderop zit en wil dat je naar de rijschool of het station komt. Veel leerlingen zullen dat niet doen. Kortom, dat garantiefonds is een wassen neus. Mijn leerlingen krijgen bij een pakket en betalen dit in termijnen per maand en nadat ze de lessen hebben gehad. Risico NUL! Daar kan geen Bovag Garantie Fonds tegen op.

John|06.01.12|21:01

@ Jan,

De prijs voor losse lessen was €42,50 per uur. Niet extreem laag toch? Wat ik overigens wel vreemd vind is dat je jezelf via de website nog wel kunt opgeven voor rijles.

Jan|06.01.12|21:08

John Nic schreef: Volgens de site van de rijschool die nu failliet gegaan is, reden ze voor pakketprijs van 24 euro per uur,voor B en 21 voor A, is dat dan een normale prijs? Bovag pleit toch voor hogere prijzen

Als dit zo is snapt iedereen wel dat je van zo’n lesprijs niet kan leven, ver onder de prijs en dat voor een bovag rijschool.

michael|06.01.12|21:40

Er wordt veel gespeculeerd en onzin verkocht door diegene de het altijd beter weten.
De waarheid http://www.bovag.nl/media/BGF_Reglement_jan_10.pdf
Verder heel veel sterkte medewerkers van Boudewijn.
Lezen is ook een vak, 24€ is alleen een marketing prijs, is niet mijn manier van adverteren en zou trouwens ook weleens de boosdoener kunnen zijn, maar 40 uur rijles en 20 uur simulator delen door 60.
Eigenlijk geven ze de simulator gewoon weg.

John|06.01.12|21:45

@ Jan,

Ja ik zie het nu ook. De losse lessen waren bij deze rijschool € 42,50 per uur maar ze schermen op de website inderdaad met de genoemde prijzen. De bekende trucs worden hier weer gedaan. Ze bieden b.v. een pakket aan met 21 praktijklessen + 6 simulatorlessen + 20 uur online theoriecursus + theorie examen + praktijkexamen voor € 1.344,= Stel dat we voor de praktijklessen en de simulatorlessen € 24,= per les rekenen dan komt dit op € 648,= dan betaal je voor de 20 uur online theorie>>

John|06.01.12|21:46

>> + theori examen + 1 x praktijkexamen dus € 696,= wel erg veel geld natuurlijk. Maar ja, de klant wil bedonderd worden.

John|06.01.12|21:56

O, ja en hier vertelt de Bovag dat ze geen geld krijgen maar de lessen kunnen “opmaken” bij een andere Bovag rijschool: http://extranet.bovag.nl/smartsite.shtml?ch=afd&id=76135

Dus ik zou graag concreet van je weten waar ik daadwerkelijk onwaarheden vertel.

michael|06.01.12|22:23

Quote
In het genoemde geval hebben we het dan over een rijschool die minimaal 20 km verderop zit en wil dat je naar de rijschool of het station komt. (onzin)
Want hoe vaak schrijf jij een betalingsbewijs uit? (weleens van een bankafschrift gehoord?)
Speculaties over hoe groot het potje is, staat gewoon omschreven.
In ieder geval, omdat deze rijschool zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en lid is, zijn er geen gedupeerde leerlingen, naar zijn personeel vind ik een vakantie niet gepast.

michael|06.01.12|22:27

Ik betrap mezelf erop dat ik hetzelfde doe.
Ik oordeel zonder dat ik weet hoe de vork in de steel zit.
Over de vakantie van directeur.

Jan|06.01.12|22:29

06.01.12 | 21:40 | michael schreef:
Er wordt veel gespeculeerd en onzin verkocht door diegene de het altijd beter weten.
De waarheid http://www.bovag.nl/media/BGF_Reglement_jan_10.pdf
Michael als ik dat document zo lees dan zal het potje van BGF niet snel leegraken.
De bovag heeft zich ingedekt voor 2000 pp en 800000 per faillisement en 1.250.000 per jaar max.
Een ieder die later komt dan de behaalde bedragen krijgt gewoon niets, dat staat in de clausule.
Dus wel een erg beperkt garantiefonds.

John|06.01.12|22:41

En als die rijschool je komt halen mag je eerst een leerling naar huis brengen en daarna een leerling op gaan halen. Zo kom je de helft van je rijles goed besteed door.

michael|06.01.12|22:43

Daarom wel vervelend zo begin van het jaar, hadden beter failliet kunnen gaan in 2011.
Al met al schat ik in dat dit de bovemij zo’n 50a 60000 gaat kosten, dus met met deze grote rijscholen kunnen er zo’n 20 failliet gaan, maar gaat Bruinsma failliet dan is potje in 1 keer 800000 armer.
Voorlopig niet druk maken dus

michael|06.01.12|23:00

@john
Ik zie er 1 op 1 KM
En 3 andere op minder dan 10KM
Ze zijn zelf al verwijderd van de Bovag site.
Pakketten betaal je toch gewoon via de bank, bij ons wel in ieder geval.
Leerling krijgt trouwens via Dation direct een transatie toegevoegd, ik denk dat dat voldoende bewijs is.
Alleen de lesoverkomsten worden soms vergeten, door leerling zelf.

michael|06.01.12|23:09

Misschien dat Frans meekijkt.
Het zou wel een goed idee zijn!
1 als nieuwe rijscholen eerst aspirant lid worden, voor de klant is het dan duidelijk dat de rijschool de intentie heeft om het goed te doen.
2 normale leden toch ook een jaarrekening te laten opsturen, en de eisen iets omhoog.
3 het 3 sterrenlidmaatschap, officieel bestaat het nog, er wordt alleen niks mee gedaan, van de zomer kregen we aankondiging van de schouwing, maar die moet nog komen.

michael|07.01.12|00:07

@Nic ik denk aan je laatste post te zien dat je weet waar ik heen wil.
Instructeurs die met een lesprijs van 25,- beginnen hebben mijn inziens niet de intentie om het goed te doen.
Ik ben geen bestuurder, maar 3 sterren lid (schouwing is wel serieus, alleen is de laatste schouwing te lang geleden, nieuwe schouwing is aangekondigd)
Van die gedupeerde weet ik natuurlijk niet, maar in ons geval heb ik ledenadvies geraadpleegd bij overstap naar dation. Die regels zijn er om er geen slaatje uit te

michael|07.01.12|00:16

>> slaan.
Ik ben trouwens op zoek naar een nieuwe trekauto voor BE
Bij het zoeken selecteer ik Bovag en dealer bedrijven. Waarom?
Omdat ik toch een beetje zekerheid wil. Dat ik ergens aan kan kloppen om verhaal te halen.
Ik ben daarin eht niet de enige.
Laatste regels zijn het antwoord op de vraag waarom ik de Bovag verdedig.
En is nog echt waar ook

nic|07.01.12|00:18

Ook een instructeur die de intentie heeft het goed te doen kan een lesprijs vragen van 25 Euro en is een vooroordeel te zeggen dat dat niet zo is.
Als je van UWV mag beginnen met een auto en stat kapitaal en behoud van uitkering kan je je prijs om je in de markt te plaatsen lager houden en daarmee wil je misschien wel 1000% van je kunnen geven en hebben daarmee de intentie om het meer dan goed te doen want eens houdt de geldstroom op en moet je terug vallen op een opgebouwde naam

nic|07.01.12|00:26

Daarmee wil ik niet zeggen dat het goed is voor de markt om sterk onder de prijs te gaan werken maar niet in eerste instantie met kwaliteit te maken heeft. Als ik dan even terugval op je verhaal dat je met je aanhanger naar een bovag garage gaat omdat er geen ander een garantie zo goed heeft, leef je echt met een roze Bovag Bril Naast Bovag zijn er gewoon garages en rijscholen die misschien ondanks ze geen Burp keurmerk hebben nog wel meer garantie en service bieden.

michael|07.01.12|00:36

Er zijn heus wel andere goede, alleen hoe kan ik die herkennen???
Ik ga niet zomaar even 30000€ overmaken, zonder garanties, of garanties die ze ef bieden.
Je kan het niet voor niks selecteren op autotrack.
Er is dus vraag naar, maar een roze vooruit lijkt me wel wat

Bert|07.01.12|17:35

Gaan de rijscholen misschien failliet om daarna weer door te starten? Dan kunnen ze mooi van hun dure personeel afkomen. Je neemt nieuw personeel aan voor lagere salarissen. Je hebt toch keus genoeg.

nic|07.01.12|18:00

In bovenstaand stuk staat ook al vermeld dat overname partner zich al heeft gemeld dus binnenkort zal de rijschool ws wel weer doorgaan hetzij onder dezelfde of onder een andere naam. Dit gebeurd echter niet alleen in de rijschool branche

Lammert|10.01.12|14:06

Het is wel een Bovag rijschool die failliet is. (dit gun ik niemand). Misschien moeten de “beunhaas” en “bagger” rijscholen maandag 7 mei a.s zich ook maar even melden op de
Bovag rijscholen congresdag. Kan het publiek het met eigen ogen zien, en tevens vragen aan de “beunhaas” “bagger” en Bovag rijscholen wat het verschil is en,kan de Bovag aan iederéén uitleggen waarom een niet Bovag lid een “beunhaas” of “bagger” rijschool is.

y. van ark|17.01.12|18:44

De leerlingen met de slechtste ervaringen mbt rijles komen tot nu toe 9 van de 10 keer bij een bovag rijschool vandaan.
Zo slecht les gekregen dat ze overstappen en bij mij in de auto komen.
Niveau ook nog eens bedroevend en dan ook al 2x examen gedaan.
Naar mijn idee zitten bij de bovag de grootste beunhazen.

Jan|17.01.12|21:39

07.01.12 | 00:36 | michael schreef:
Er zijn heus wel andere goede, alleen hoe kan ik die herkennen???
Wat dacht je van: Als ze geen bovag schild hebben zit je goed?
@Michael ik heb bij een grote bovagrijschool lesgegeven voor C/CE en D.
Dan moet je ook wat kunnen vertellen over het kentekenbewijs.
Dus ik wilde het kentekenbewijs copiëren en hier een vragenlijst bij maken voor de kandidaat om thuis te leren.>>>>

Jan|17.01.12|21:40

>>>>Mocht niet van de eigenaar, had liever dat ik elke les 20 min. besteedde om de papieren door te nemen.
Dan reed het voertuig niet en gingen de centjes door en weinig kosten.
Dat is dan een grote bovag rijschool en weet je nu hoe groot hun service is en hoe ze groot worden :lol:

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Verkeers Opleidingen Boudewijn failliet, BGF in werking | RijschoolPro
failliet

Verkeers Opleidingen Boudewijn failliet, BGF in werking

Verkeers Opleidingen Boudewijn BV uit Huizen (Noord-Holland) is deze week door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. De zes instructeurs in loondienst mogen geen les meer geven. De vier franchisenemers wel, zij vallen als zelfstandig ondernemer buiten het faillissement.

Rijschool Boudwijn was lid van Bovag. Dat betekent dat gedupeerde leerlingen schadeloos worden gesteld door het Bovag Garantie Fonds (BGF). Hun vooruitbetaalde rijlessen worden alsnog kosteloos verreden door een andere rijschoolhouder of de franchisers.

Curator

Als curator is aangesteld mr. A.J.A. Jansen. Daar heeft zich donderdag zich donderdag een overnamekandidaat gemeld, zo meldt de Gooi- en Eemlander. De rijschool was geen kleine jongen met tot 200 B-examens per jaar in Eemnes, tot 50 AVD-examens A, tot 75 Bromfiets-examens, tot 40 E achter B.

De franchisers zullen ook zoveel mogelijk proberen examenkandidaten te begeleiden. Eigenaar Marcel Altena is meteen na het faillissement op vakantie gegaan naar Thailand, zo meldt het dagblad. Wel heeft hij aan de curator zijn medewerking toegezegd.

Auteur: Bart Pals

35 reacties op “Verkeers Opleidingen Boudewijn failliet, BGF in werking”

nic|06.01.12|13:47

Ik wens de instructeurs die nu zonder werk zitten heel veel sterkte de komende tijd. Wat een vreselijke manier om het nieuwe jaar te beginnen ook al zou je hebben aan zien komen.
Wat ik alleen niet begrijp is dat als iemand failliet gaat er dus voor die tijd al weinig inkomsten zijn geweest maar de desbetreffende rijschoolhouder nog wel genoeg cash flow heeft om af te reizen op vakantie naar Thailand.

Jan|06.01.12|18:56

Op zich een vreemde zaak dat de eigenaar op vakantie is naar Thailand.
Ja die had echt hart voor de rijschool.
Die andere instructeurs kunnen toch ook franchiser of ZZP’er worden, dan kunnen ze hun eigen leerlingen naar het examen begeleiden.
Dit gaat de bovag inderdaad erg veel geld kosten en het BGF potje zal erg snel leeg raken.
Door de concurentie die de bovag zelf heeft gecreëerd, eerst zakken vullen en dan kunnen ze hun zakken gaan legen in de BGF.
Maar ik denk dat als het BGF potje >>>>

Jan|06.01.12|18:57

>>>> leeg is de bovag het echt niet zullen bijvullen of er zal een contributieverhoging moeten komen om deze kosten te dekken.
Dus heel veel sterkte bovag rijscholen :lol:

nic|06.01.12|19:21

Als BGF leeg is zal de Bovag mogelijk op basis van de bestaande contracten verwachten dat de aangesloten rijscholen dit pro deo op zich zullen nemen teneinde hun naam hoog te houden om daarna misschien wel de tarieven te verhogen of de naar ratio bijdrages te verhogen .Deze worden achteraf berekend.
Volgens de site van de rijschool die nu failliet gegaan is, reden ze voor pakketprijs van 24 euro per uur,voor B en 21 voor A, is dat dan een normale prijs? Bovag pleit toch voor hogere prijzen

nic|06.01.12|19:29

Zij die op franchise basis reden voor deze rijschool maken zich nu hard voor de leerlingen. Petje af!Moeten die ook rijden voor die tarieven? Dan gaat er nog een percentage af voor de franchise. Zoja dan wens ik de franchise nemers ook heel veel sterkte voor de toekomst maar beloofd niet veel goeds. Doet me denken aan een landelijke organisatie die instructeurs op franchise basis voor zich laat werken voor een lesprijs van 29 euro en die ook massaal weg lopen omdat het niet kosten dekkend is.

nic|06.01.12|19:39

Daar zijn de wurg contracten van bekend en mag je hopen dat het voor de Bovag franchise nemers beter is geregeld.
Zeker omdat daar ook nog een garantie label aan hangt en dus andere Bovag leden de kastanjes uit het vuur moeten halen als het bij hun fout mocht gaan. Wat ben ik blij dat mijn rijschool geen Bovag lid is en ik als het fout zou gaan alleen maar verantwoording aan mijn eigen instructeurs en leerlingen hoef af te leggen die ik op voorhand kan beschermen tegen euro verlies.

John|06.01.12|20:37

@ Nic,

Het antwoord op je vraag hoe het kan dat betreffende rijschoolhouder toch naar Thailand kan is simpel. Ik heb ooit voor een groot bedrijf gewerkt. Deze had het bedrijf verdeeld in 3 b.v.’s. B.V. 1 was de BV waarin de “hoofdactiviteit” zat. Dat zou b.v. een rijschool kunnen zijn. In B.V. 2 was het bedrijfspand ondergebracht en in B.V. 3 het wagenpark. B.V. 2 verhuurde voor een heel hoog bedrag het pand aan B.V. 1 en B.V. 3 had torenhoge leasecontracten waarmee B.V. 1 van een wagenpark>

John|06.01.12|20:42

>> werd voorzien. Op het moment dat B.V. 1 failliet gaat is er dus niet te halen. Het pand is en blijft van B.V. 2 en het wagenpark kan door B.V. 3 zo worden teruggehaald. De cash flow van deze B.V.’s kan miljoenen bedragen en daar kan een hele leuke lange vakantie worden gevierd. En dan kun je de flessen Pernod-Ricard Perrier-Jouet per krat bestellen.

Jan|06.01.12|20:45

Het is triest John dat dit soort situaties kunnen ontstaan, maar gezien die lage lesprijzen denk ik niet dat de eigenaar erg veel geld overgehouden heeft.
Of hij heeft de belasting geflest en de sociale premies niet afgedragen en met dit geld vakantie gaan vieren.

John|06.01.12|20:53

>> van je failssement. Je moet daarna ook nog over straat kunnen. Dus ALS er al vooruit betaald is EN dan het volledige bedrag (niet verstandig en dat zou de Bovag beter kunnen promoten) hoeveel lessen zouden er dan nog over zijn? Dan moet een leerling eerst aan de Bovag overleggen: een getekende lesovereenkomst, een ingevulde leskaart en een betalingsbewijs. Hiermee vallen er ook nog veel af. Want hoe vaak schrijf jij een betalingsbewijs uit? Dan keert de Bovag geen geld uit maar mag de >>

John|06.01.12|20:56

>> leerling zijn/haar niet genoten lessen afmaken bij een andere Bovag rijschool. In het genoemde geval hebben we het dan over een rijschool die minimaal 20 km verderop zit en wil dat je naar de rijschool of het station komt. Veel leerlingen zullen dat niet doen. Kortom, dat garantiefonds is een wassen neus. Mijn leerlingen krijgen bij een pakket en betalen dit in termijnen per maand en nadat ze de lessen hebben gehad. Risico NUL! Daar kan geen Bovag Garantie Fonds tegen op.

John|06.01.12|21:01

@ Jan,

De prijs voor losse lessen was €42,50 per uur. Niet extreem laag toch? Wat ik overigens wel vreemd vind is dat je jezelf via de website nog wel kunt opgeven voor rijles.

Jan|06.01.12|21:08

John Nic schreef: Volgens de site van de rijschool die nu failliet gegaan is, reden ze voor pakketprijs van 24 euro per uur,voor B en 21 voor A, is dat dan een normale prijs? Bovag pleit toch voor hogere prijzen

Als dit zo is snapt iedereen wel dat je van zo’n lesprijs niet kan leven, ver onder de prijs en dat voor een bovag rijschool.

michael|06.01.12|21:40

Er wordt veel gespeculeerd en onzin verkocht door diegene de het altijd beter weten.
De waarheid http://www.bovag.nl/media/BGF_Reglement_jan_10.pdf
Verder heel veel sterkte medewerkers van Boudewijn.
Lezen is ook een vak, 24€ is alleen een marketing prijs, is niet mijn manier van adverteren en zou trouwens ook weleens de boosdoener kunnen zijn, maar 40 uur rijles en 20 uur simulator delen door 60.
Eigenlijk geven ze de simulator gewoon weg.

John|06.01.12|21:45

@ Jan,

Ja ik zie het nu ook. De losse lessen waren bij deze rijschool € 42,50 per uur maar ze schermen op de website inderdaad met de genoemde prijzen. De bekende trucs worden hier weer gedaan. Ze bieden b.v. een pakket aan met 21 praktijklessen + 6 simulatorlessen + 20 uur online theoriecursus + theorie examen + praktijkexamen voor € 1.344,= Stel dat we voor de praktijklessen en de simulatorlessen € 24,= per les rekenen dan komt dit op € 648,= dan betaal je voor de 20 uur online theorie>>

John|06.01.12|21:46

>> + theori examen + 1 x praktijkexamen dus € 696,= wel erg veel geld natuurlijk. Maar ja, de klant wil bedonderd worden.

John|06.01.12|21:56

O, ja en hier vertelt de Bovag dat ze geen geld krijgen maar de lessen kunnen “opmaken” bij een andere Bovag rijschool: http://extranet.bovag.nl/smartsite.shtml?ch=afd&id=76135

Dus ik zou graag concreet van je weten waar ik daadwerkelijk onwaarheden vertel.

michael|06.01.12|22:23

Quote
In het genoemde geval hebben we het dan over een rijschool die minimaal 20 km verderop zit en wil dat je naar de rijschool of het station komt. (onzin)
Want hoe vaak schrijf jij een betalingsbewijs uit? (weleens van een bankafschrift gehoord?)
Speculaties over hoe groot het potje is, staat gewoon omschreven.
In ieder geval, omdat deze rijschool zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en lid is, zijn er geen gedupeerde leerlingen, naar zijn personeel vind ik een vakantie niet gepast.

michael|06.01.12|22:27

Ik betrap mezelf erop dat ik hetzelfde doe.
Ik oordeel zonder dat ik weet hoe de vork in de steel zit.
Over de vakantie van directeur.

Jan|06.01.12|22:29

06.01.12 | 21:40 | michael schreef:
Er wordt veel gespeculeerd en onzin verkocht door diegene de het altijd beter weten.
De waarheid http://www.bovag.nl/media/BGF_Reglement_jan_10.pdf
Michael als ik dat document zo lees dan zal het potje van BGF niet snel leegraken.
De bovag heeft zich ingedekt voor 2000 pp en 800000 per faillisement en 1.250.000 per jaar max.
Een ieder die later komt dan de behaalde bedragen krijgt gewoon niets, dat staat in de clausule.
Dus wel een erg beperkt garantiefonds.

John|06.01.12|22:41

En als die rijschool je komt halen mag je eerst een leerling naar huis brengen en daarna een leerling op gaan halen. Zo kom je de helft van je rijles goed besteed door.

michael|06.01.12|22:43

Daarom wel vervelend zo begin van het jaar, hadden beter failliet kunnen gaan in 2011.
Al met al schat ik in dat dit de bovemij zo’n 50a 60000 gaat kosten, dus met met deze grote rijscholen kunnen er zo’n 20 failliet gaan, maar gaat Bruinsma failliet dan is potje in 1 keer 800000 armer.
Voorlopig niet druk maken dus

michael|06.01.12|23:00

@john
Ik zie er 1 op 1 KM
En 3 andere op minder dan 10KM
Ze zijn zelf al verwijderd van de Bovag site.
Pakketten betaal je toch gewoon via de bank, bij ons wel in ieder geval.
Leerling krijgt trouwens via Dation direct een transatie toegevoegd, ik denk dat dat voldoende bewijs is.
Alleen de lesoverkomsten worden soms vergeten, door leerling zelf.

michael|06.01.12|23:09

Misschien dat Frans meekijkt.
Het zou wel een goed idee zijn!
1 als nieuwe rijscholen eerst aspirant lid worden, voor de klant is het dan duidelijk dat de rijschool de intentie heeft om het goed te doen.
2 normale leden toch ook een jaarrekening te laten opsturen, en de eisen iets omhoog.
3 het 3 sterrenlidmaatschap, officieel bestaat het nog, er wordt alleen niks mee gedaan, van de zomer kregen we aankondiging van de schouwing, maar die moet nog komen.

michael|07.01.12|00:07

@Nic ik denk aan je laatste post te zien dat je weet waar ik heen wil.
Instructeurs die met een lesprijs van 25,- beginnen hebben mijn inziens niet de intentie om het goed te doen.
Ik ben geen bestuurder, maar 3 sterren lid (schouwing is wel serieus, alleen is de laatste schouwing te lang geleden, nieuwe schouwing is aangekondigd)
Van die gedupeerde weet ik natuurlijk niet, maar in ons geval heb ik ledenadvies geraadpleegd bij overstap naar dation. Die regels zijn er om er geen slaatje uit te

michael|07.01.12|00:16

>> slaan.
Ik ben trouwens op zoek naar een nieuwe trekauto voor BE
Bij het zoeken selecteer ik Bovag en dealer bedrijven. Waarom?
Omdat ik toch een beetje zekerheid wil. Dat ik ergens aan kan kloppen om verhaal te halen.
Ik ben daarin eht niet de enige.
Laatste regels zijn het antwoord op de vraag waarom ik de Bovag verdedig.
En is nog echt waar ook

nic|07.01.12|00:18

Ook een instructeur die de intentie heeft het goed te doen kan een lesprijs vragen van 25 Euro en is een vooroordeel te zeggen dat dat niet zo is.
Als je van UWV mag beginnen met een auto en stat kapitaal en behoud van uitkering kan je je prijs om je in de markt te plaatsen lager houden en daarmee wil je misschien wel 1000% van je kunnen geven en hebben daarmee de intentie om het meer dan goed te doen want eens houdt de geldstroom op en moet je terug vallen op een opgebouwde naam

nic|07.01.12|00:26

Daarmee wil ik niet zeggen dat het goed is voor de markt om sterk onder de prijs te gaan werken maar niet in eerste instantie met kwaliteit te maken heeft. Als ik dan even terugval op je verhaal dat je met je aanhanger naar een bovag garage gaat omdat er geen ander een garantie zo goed heeft, leef je echt met een roze Bovag Bril Naast Bovag zijn er gewoon garages en rijscholen die misschien ondanks ze geen Burp keurmerk hebben nog wel meer garantie en service bieden.

michael|07.01.12|00:36

Er zijn heus wel andere goede, alleen hoe kan ik die herkennen???
Ik ga niet zomaar even 30000€ overmaken, zonder garanties, of garanties die ze ef bieden.
Je kan het niet voor niks selecteren op autotrack.
Er is dus vraag naar, maar een roze vooruit lijkt me wel wat

Bert|07.01.12|17:35

Gaan de rijscholen misschien failliet om daarna weer door te starten? Dan kunnen ze mooi van hun dure personeel afkomen. Je neemt nieuw personeel aan voor lagere salarissen. Je hebt toch keus genoeg.

nic|07.01.12|18:00

In bovenstaand stuk staat ook al vermeld dat overname partner zich al heeft gemeld dus binnenkort zal de rijschool ws wel weer doorgaan hetzij onder dezelfde of onder een andere naam. Dit gebeurd echter niet alleen in de rijschool branche

Lammert|10.01.12|14:06

Het is wel een Bovag rijschool die failliet is. (dit gun ik niemand). Misschien moeten de “beunhaas” en “bagger” rijscholen maandag 7 mei a.s zich ook maar even melden op de
Bovag rijscholen congresdag. Kan het publiek het met eigen ogen zien, en tevens vragen aan de “beunhaas” “bagger” en Bovag rijscholen wat het verschil is en,kan de Bovag aan iederéén uitleggen waarom een niet Bovag lid een “beunhaas” of “bagger” rijschool is.

y. van ark|17.01.12|18:44

De leerlingen met de slechtste ervaringen mbt rijles komen tot nu toe 9 van de 10 keer bij een bovag rijschool vandaan.
Zo slecht les gekregen dat ze overstappen en bij mij in de auto komen.
Niveau ook nog eens bedroevend en dan ook al 2x examen gedaan.
Naar mijn idee zitten bij de bovag de grootste beunhazen.

Jan|17.01.12|21:39

07.01.12 | 00:36 | michael schreef:
Er zijn heus wel andere goede, alleen hoe kan ik die herkennen???
Wat dacht je van: Als ze geen bovag schild hebben zit je goed?
@Michael ik heb bij een grote bovagrijschool lesgegeven voor C/CE en D.
Dan moet je ook wat kunnen vertellen over het kentekenbewijs.
Dus ik wilde het kentekenbewijs copiëren en hier een vragenlijst bij maken voor de kandidaat om thuis te leren.>>>>

Jan|17.01.12|21:40

>>>>Mocht niet van de eigenaar, had liever dat ik elke les 20 min. besteedde om de papieren door te nemen.
Dan reed het voertuig niet en gingen de centjes door en weinig kosten.
Dat is dan een grote bovag rijschool en weet je nu hoe groot hun service is en hoe ze groot worden :lol:

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.