RijbewijsConcurrent is opnieuw op weg
Hij wordt in de rijschoolbranche gezien als een cowboy, een buitenbeentje, een enfant terrible. Veel lieflijke koosnaampjes heeft Henk Bakker, directeur van de RijbewijsConcurrent, niet binnen de branche. Reden voor VerkeersPro.nl hem zijn verhaal te laten doen en zocht Bakker op in Woudenberg.
“Ik heb bijzonder weinig met onze concurrenten in de branche te maken”, merkt Bakker onmiddellijk op. “Ik wil hen alleen omzet ontnemen en die bij mijn franchisenemers onderbrengen. Daar is niets mis mee. Zo denkt iedere ondernemer in mijn ogen”
Het concept van Bakker lijkt simpel: hij zorgt voor de marketing, het binnenhalen van nieuwe klanten, knowhow en de inkoop. Zijn rijschoolhouders betalen hem daarvoor per afgelegde kilometer terug. Volgens Bakker een 100% no cure – no pay afrekening die prima binnen het win-win karakter van een franchiseorganisatie past. “Op die manier zien mijn franchisenemers dat het hoofdkantoor hetzelfde doel dient als een franchisenemer zelf. Kilometers maken. Pas dan verdienen we geld!” aldus Bakker.
Kritiek
Er bestaat veel kritiek op de RijbewijsConcurrent. Bakker zou volgens branchegenoten zijn franchisenemers uitbuiten en de markt kapot concurreren. “Hoezo uitbuiten? Er wordt per kilometer afgerekend en inkoopkorting van reclame, professioneel drukwerk, theoriematerialen, lesauto’s, verzekeringen en wat al niet meer komt voor het grootste gedeelte ten gunste van mijn franchisenemers”.
Volgens Bakker beseft de branche niet dat de RijbewijsConcurrent als grote marktspeler in de rijschoolbranche professioneel functioneert. Hij noemt daarbij de Academy, het nieuwe wagenpark en een lagere kostenstructuur door gezamenlijke inkoop. Dat alles leidt tot concurrerende prijzen. Bovendien profiteert de Rijbewijs Concurrent als een van de weinige spelers in de branche van synergie, vindt Bakker. Iets dat volgens hem weinig in de branche is terug te vinden. “Daar is afgunst al jaren troef en zal de synergie door samenwerking niet lukken.”
Bakker vindt dat het juist de grote rijscholen zijn die hun instructeurs uitknijpen door ze voor een zwaar onderbetaald salaris het verantwoordelijke werk, dat rij-onderricht met zich meebrengt, te laten doen. “Je kunt mensen niet met een fooi naar huis sturen. Dan vraag je als rijschooleigenaar om problemen”, vindt Bakker. “Het verloop in instructeurs is daardoor te groot met alle nadelige consequenties en onrust in de tent als gevolg.”
Samenwerken
Eind 2008 heeft Bakker zijn formule volledig omgegooid. Hij heeft ervoor gekozen geen samenwerking meer aan te gaan met bestaande rijschoolhouders of rij-instructeurs die bij andere rijscholen vandaan komen, maar alleen nog te werken met nieuwe aankomende instructeurs. Zij starten in het opleidingscentrum van de RijbewijsConcurrent Academy. Daarin volgen zij de vakopleiding, interne commerciële training en een ondernemersopleiding om daarna hun eigen rijschool onder het label van de RijbewijsConcurrent te starten.
Na de start wordt iedere RijbewijsConcurrent door een accountant blijvend ondersteund. Het hoofdkantoor voorziet in nieuwe leerlingen en functioneert als centrale marketing- en inkooporganisatie. Nieuwe kandidaten worden geselecteerd op minimaal een MBO-opleiding, uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en vloeiende beheersing van de Nederlandse taal. Maar liefst 35% van de franchisenemers is vrouw ten opzichte van een branchegemiddelde van zo’n 14 procent. De gemiddelde leeftijd is 27 jaar.
Volgens Bakker kan een jonge instructeur veel beter met een jongerendoelgroep van 18 tot 24 jaar omgaan. “Mijn franchisenemers weten hoe een iPod werkt, wat Twitter is en kunnen ook uit hun dak gaan aan de Spaanse Costa’s. Zij spreken de taal van de leerling”, aldus Bakker.
Doorgroei
Bakker heeft op dit moment 62 franchisenemers rondrijden. In de RijbewijsConcurrent Academy studeren meer dan 100 kandidaten voor hun vakdiploma. Hij verwacht daarmee dit jaar door te groeien naar ongeveer 150 operationele ondernemers.
Een veelgehoorde kritiek binnen de rijschoolwereld is dat Bakker zijn franchisenemers met elkaar laat concurreren. Met de forse stijging van het aantal lesauto’s in het vooruitzicht geen ondenkbare zaak. Volgens Bakker is dat grote onzin.
“Iedere nieuwe lesauto van de RijbewijsConcurrent op de weg leidt tot meer naamsbekendheid, meer reclamebudget en dus meer leerlingen voor mijn ondernemers. De hoeveelheid nieuwe leerlingen neemt daardoor maandelijks alleen maar toe. Zodra die groei in een regio of stad afneemt stopt de werving van nieuwe franchisenemers. Niemand is erbij gebaat dat te veel RijbewijsConcurrenten hetzelfde verzorgingsgebied bedienen. Ook het hoofdkantoor niet. Dat krijgt tenslotte ook op basis van gereden kilometers vergoed. Meer auto’s leidt in dat geval niet tot meer omzet.“
Wurgcontracten
Boze tongen beweren dat de RijbewijsConcurrent wurgcontracten hanteert. Bakker glimlacht: “Wij werken zonder concurrentiebeding, zonder opzegtermijn en zonder boetebeding. Als ze bij mij weg willen en voor zichzelf beginnen, dan mag dat. Ik werk samen met ondernemers. Stopt de samenwerking omdat iemand dat wil, dan geef ik een hand, een fles wijn en dank voor de tijd die we samen gehad hebben. Daarbij mogen ze hun bestaande klanten gewoon meenemen. Geen probleem. Maar zolang ze tevreden zijn, stopt niemand.”
Het afgelopen jaar hebben twee ondernemers de samenwerking opgezegd, zegt Bakker. “Eén vanwege persoonlijke redenen, de ander zat nog in de opleiding.”
Een les uit het basispakket bij de RijbewijsConcurrent kost 35 euro. Goedkoop, maar op de website prijkt een vanaf prijs van 29 euro. “Dat klopt. Dat is niet alleen marketingtechnisch interessant omdat prijsbeleving bij een klant belangrijk is, het is ook de werkelijke lesprijs die een gemiddelde leerling heeft voldaan. Want één keer gezakt betekent bij ons dat je vanaf dat moment nog maar 20 euro per uur betaalt en daarmee kom je doorberekend op iets minder dan 29 euro uit.”
Personeelsbestand
Illustrerend: het totale personeelsbestand op zijn kantoor is 3,5 FTE. Bakker: “We doen vrijwel alles volledig geautomatiseerd. Zelfs het accountantskantoor dat de boekhouding controleert voor onze franchisenemers doet dat online. Snel en efficiënt. De instructeur doet zelf zijn administratie, hij zorgt voor de incasso en betaalt ons per kilometer. Wij houden de afstanden bij via het GPS-systeem. Ook volledig automatisch. En er belt hier geen leerling naar ons kantoor. Die hebben contact met hun eigen RijbewijsConcurrent.”
Op zijn systemen is Bakker best trots. “Als iemand bij ons online een gratis proefles aanvraagt, worden zijn gegevens direct volledig geautomatiseerd doorgestuurd naar de RijbewijsConcurrent van zijn keuze. Die ontvangt een sms en kan binnen enkele seconden terugbellen om een afspraak te maken. Dan stopt die leerling meteen met online shoppen.”
Het soort auto is volgens Bakker erg belangrijk voor de 18-jarige kandidaten. “Sommige rijscholen letten alleen op de kosten, maar daarbij vergeten ze omzet binnen te halen. Je kunt wel een Chevrolet Matiz kopen voor een paar centen, maar daar wil geen leerling in gezien worden. Een BMW 1-serie of de nieuwe Astra kost vanzelfsprekend meer, maar daardoor krijg je ook meer leerlingen en betaalt het zich vanzelf terug.”
Focus
Hoge omzet en lage kosten, dat is de focus van Bakker. “Volume, daar gaat het om. Dan krijg je hoge kortingen. Zo kopen wij alles met grote korting voor onze franchisenemers in. We hebben een goede deal met Erik Kantelberg van Veka Best voor de theoriematerialen. Zichtbaarheid op straat is zo belangrijk. Ik snap niet dat rijscholen alleen een L op hun auto zetten. Met bestickerde auto’s rondrijden is reclame. Bovendien hebben wij geen dure panden nodig. Hier in Woudenberg staat het enige kantoor van ons in heel Nederland. Slechts 100 vierkante meter. Daar speelt alles zich hier op af.”
Volgens Bakker houdt een gemiddelde Rijbewijs Concurrent-ondernemer bij een 40-urige werkweek meer dan 3000 euro bruto per maand over aan inkomen. Alle bedrijfskosten zijn daar al vanaf. Hoeveel omzet ze daarvoor precies moeten binnenhalen wil hij niet zeggen uit concurrentieoverwegingen. Hij wil ook niet kwijt wat zijn franchisenemers precies aan hem moeten betalen.
“Als ze niet willen rijden, hebben ze geen inkomsten. Als ze niet kunnen rijden is er de mogelijkheid voor collectieve verzekering tegen arbeidsongeschiktheid. Als we instructeurs in loondienst zouden laten rijden en er wordt iemand ziek, dan kost dat een hoop geld. Niet alleen aan doorbetaling van het loon, maar ook aan planning, vervanging, noem maar op. Hier werken ondernemers, die denken wel drie keer na voordat ze thuis blijven.”
Club
Volgens Bakker zijn franchisenemers niet alleen maar collega’s, maar is het een hechte club. Communicatie vanuit het hoofdkantoor over acties, product- of prijswijzigingen of aankondigingen van bijeenkomsten verloopt veelal online via het besloten gedeelte van de website waar iedere RijbewijsConcurrent of kandidaat in de Academy kan inloggen. Daarnaast is er een online forum.
Bakker: “Dat varieert van een tweedehands magnetron die wordt aangeboden tot het delen van vakinformatie. De sfeer op het forum is uitstekend. Soms een kritische noot, maar altijd opbouwend. Het wederzijds respect is groot. Een echte ondernemersmentaliteit die gestoeld is op vooruitgang en niet op stilstand. Jaarlijks worden er landelijke bijeenkomsten en bedrijfsfeesten georganiseerd. Een beter beeld van je bedrijf kun je niet krijgen. Zij maken de RijbewijsConcurrent uiteindelijk succesvol, niet Henk Bakker. Die heeft het ‘kunstje’ alleen maar bedacht.”
Bart Pals
Wat een bullshit verhaal. Ik ben ook bij de rijbewijsconcurrent aangesloten geweest. Hij vraagt heel veel geld per maand en de vanaf prijzen zijn niet uit te leggen aan mogelijk nieuwe klanten. Deze verwachten namelijk voor die 29 euro per uur te kunnen lessen vanaf de eerste les. Bovendien kun je als rijschoolhouder niet voor 20 euro per uur rijden. Dat is waanzin. Dus de markt wordt weldegelijk kapot gemaakt door deze Bakker.Hij wil alleen maar jonge niet ervaren instructeurs hebben omdat hij deze nog kan beinvloeden en manipuleren. Reken maar dat je na de opleidingen en trainingen het een en ander hebt moeten tekenen en dat je er tot ver boven je nek aan vast zit. Rijbewijsconcurreten binnen mekaars regio zijn weldegelijk mekaars concurrent. Dhr Bakker haalt helemaal geen klanten voor je binnen, dat moet je nog steeds zelf doen. En ondertussen lekker betalen. De organisatie is al een keer failliet geweest en daar hebben jullie niet naar gevraagd.
Verschrikkelijk!
Ze verkopen je pakketten terwijl losse pakketten toch echt goedkoper zijn.
Een all in prijs met garantie dat je je rijbewijs haalt kost 2500 euro. Na negen maanden komen ze je vertellen dat het maar voor een jaar geldt.
Als je gezakt bent dan betaal je gewoon nog steeds de volle prijs.
auto met kenteken 99-XN-NF Kan een fietser die op een voorrangsweg rijdt geen voorrang verlenen .
Datum 18 mei 19.20 stoplichten functioneerde niet op de Diepenbrockstraat /Stadionweg te Amsterdam fietser twijfelde of hij door kon fietsen .Helaas gaf de lesneemster geen voorrang en de instructeur greep niet in .
Is dit de nieuwe manier van lesgeven ?
lesauto 99-XN-NF kan een fietser die op een voorrangs weg rijd geen voorrang verlenen .stoplichten functioneerde niet bij de Diepenbrockstraat /Stadionweg fietser twijfelde ,lesneemster gaf geen voorrang en instructeur greep niet in .
Wat is dit voor een mentaliteit .?
zaken doen met hun is dus af te raden?
heb binnenkort namelijk ook een informatiebijeenkomst bij hun
voor het starten van een eigen rijschool
had al enigzins een vermoeden dat het allemaal veel mooier en leuker gemaakt word dan het is
maar zo te lezen kloppen die vermoedens dus?
Tip aan de persoon van het laatste bericht!
Ga vooral NIET in zee met deze persoon. Het geld wat je per maand aan deze zakkenvuller betaal kan je veel beter rechtstreeks zelf aan advertenties en of actie besteden.
Kijk heel goed uit met deze mensen, Henk weet het heel goed te verkopen! Lesprijzen vanaf 29 euro kloppen volgens zijn rekenformule ook echt wel, Henk noemt het commerciel rekenen!!!
Zo kosten de examens ruim 200 euro, daar zit de eerste marge om het uurtarief lager te laten lijken.
Dit kan je ook zelf doen, daar heb je Henk niet voor nodig!!
Waarom kiezen de rijscholen toch allemaal voor een zo hoog mogelijke prijs voor het examen? Eenvoudig weg omdat ze daarmee de marge maken om het uur tarief wat omhoog te krijgen! Het blijft echter wel merkwaardig dat geen enkele leerling zo bij de hand is om eens te vragen waarom en normale les laten wij zeggen 41 euro kost en een examen tegen de 200 euro. Het CBR heeft de prijzen openbaar, dus je zou zeggen dat € 41,00 + € 93,15 (examen) = € 134,15 eerlijker zou wezen, maar goed dat even daargelaten!
Een pakket van 15 lessen met een examen (dus 1 extra uur) kom je uit op een totaal prijs bij 40 euro per uur!!) 16 maal € 40,00 (één uur extra ivm examen) = 640,00 + examen van gemiddeld 180 euro kom je uit op: € 820,00
Je kan het ook zo brengen een examen bij het CBR kost € 93,15 (even de prijskaart van het CBR laten zien!) het examen duurt slechts 50 minuten waarvan je maximaal 40 minuten van rijd! Nou rekenen wij natuulijk geen ruim 90 euro per les van 40 minuten, bij ons betaal je minder dan de helft per lesblok en wil je de grootste kans van slagen hebben dan rijden wij telkens anderhalf uur.
Het pakket ziet er dan als volgd uit: 15 lessen (+ 1 extra uur ivm examen) + examen maakt dan een totaal van € 749,15 dat ziet er al veel goedkoper uit! (bij 16 lessen kom je uit op € 803,80)
Als rijschool verdient je echter dan wel € 53,55 per uur!!!
Rekensommetje:
15 X 45 minuten +
1 X 60 minuten i.v.m examen maakt een totaal van 735 minuten
€ 749,15 min het examen = € 656,00 / door 735 minuten = 0,89 maal 60 (= 1 uur) kom je uit op: € 53,55
Zou er een reden zijn dat het voortgezet onderwijs met lesblokken van 45 / 50 minuten werken? Waarom zouden de rijscholen dan vast blijven houden aan 60 minuten?
Ik ka maar 1 ding zeggen uit eigen ervaring.
Ga NOOIT met dit bedrijf in zee!
Je wordt opgelicht waar je bijstaat.
Hallo allemaal
Betrouwbaarheid is zeker niet het sterkste punt, nog van dhr. Bakker nog van verschillende van zijn rijschoolhouders.
Mijn dochter heeft les in Lelystad van autorijschool Shanna, ook aangesloten bij de bovengenoemde organisatie.
Bij deze rijschool is het heel normaal om lessen af te zeggen, te laat te komen of lessen te verschuiven.
Als hij te laat is dan heeft hij altijd een of ander flut verhaal en als hij niet op komt dagen dan ligt dat aan de leerling want die heeft de afspraak niet bevestigd of noem maar op, het aantal smoezen en onzin verhalen van deze man zijn dusdanig groot dat hij zich beter als franchise acteur kan verhuren. Ik hoop in iedergeval dat mijn dochter haar rijbewijs haalt maar bij deze man heb ik er een heel somber voorgevoel over.
hallo,
ik heb nu ook les bij de rijbewijscancurrent in zwolle.
en heb sinds een tijd al enige argwaan en ben dus beetje rond gaan kijken op internet en kom alleen maaar slechte verhalen tegen.. zowel van leerlingen als instructeurs die zich wouden aansluiten..
bij is het zo dat mijn instructeur elke keer een ander verhaal heeft waarom het examen niet geboekt kan worden.. eerst was het zo dat een collega van hem het moest aanvragen omdat hij de juiste “vergunningen of papier” (weet niet precies hoe dat zit) niet had..
en die collega was op vakantie…
daarna wou die collega dat niet meer doen om een of andere reden..
toen ging hij zelf alles aanvragen en dat zou afgelopen weekend klaar zijn..
nu heb ik van de week geberd nadat hij een dag van te voren de les af zei..
en nu is het verhaal dat hij nog steeds achter die collega aan het bellen is.. en dat de papieren van het cbr (om het zelf aan te vragen) dat hij daar mee bezig is..
ik ben nu dus aan het uitzoeken hoe ik dit het beste kan aanpakken dus als er nog iemand tips heeft..
en voor de rest niet in zee gaan met deze mensen heb nog nooit zoveel slechte verhalen gelezen over zo’n grote organisatie
Enige dat ik tegen Manon kan zeggen;
Direct overstappen naar een andere rijschool.
Je bent zover dat je examen aan kunt vragen, dus dan zou ik daar als eerste over beginnen bij je ” nieuwe” rijschool.
Doet die ook moeilijk of wat dan ook?
Andere zoeken!
Ze zijn allemaal op je geld uit.
Zelf 2 stuks gehad, die niet wilden aanvragen, direct opgestapt, en kwam bij 1 uit, die examen voor me heeft aangevraagd.
Ben naderhand met plezier bij hem gaan lessen (examen duurde nog 2 weken), en hij was zelfs per uur goedkoper.
Heb die man naderhand bedankt, en ruim betaald.
Wil niet zeggen dat je dat moet doen, maar er zijn absoluut rijscholen die inderdaad met hun leerlingen bezig zijn, en niet met hun beurs.
En dat zijn vaak die rijscholen die zonder al te veel reclame rondrijden.
De enige reden dat die bestaan, is door mond-tot-mond reclame.
En die reclame zou er niet zijn, als men niet tevreden was over die rijschool.
Zowel financieel als qua lesgeven.
Just my 2 cents.
Berichtje aan Manon: controleer maar eerst eens of de rijschoolhouder wel de examengelden heeft gestort bij het CBR ( kun je bij het CBR navragen ). Als dat niet het geval is dan is er een serieuze kans dat de rijschoolhouder in financieel zwaar weer verkeert en eventueel vooruitbetaalde lesgelden die je hebt voldaan al opgemaakt zijn aan schulden of uitgaven.
Voor Manon: controleer maar eens bij het cbr of het examen wel is betaald.
Als je er geen goed gevoel over hebt, overweeg eens een rijschool die is aangesloten bij bijvoorbeeld de BOVAG
Inmiddels zijn er na mijn weten al meerdere rijscholen weg bij de RC.
Over een aantal berichten wil ik het volgende toch nog even kwijt, Boekingen naar CBR ligt daadwerkelijk bij de rijschool. De rijschool is hiervoor aansprakelijk (er werd niet vertelt bij introductie dat je bij het CBR borg moest betalen en de procedure is nogal lang bij het CBR) . Het voordeel i.v.m. gezamelijk inkopen van reclame e.d. zou goedkoper moeten zijn. Als ik de boeken rechtstreeks inkoop als rijschool kosten ze het zelfde als bij de RC dus reken maar uit je winst…….
Inmiddels ben ik ook weg, meerdere malen onenigheid gehad over diverse zaken met Henk, moet eerlijk toegeven bevalt prima.
Directeur Henk Bakker is al eens in het programma tros radar geweest!
RC is failliet gegaan in 2008
zie onderstaande link
http://www.dehaanlaw.nl/bankruptcyfiles/Rijbewijs-Concurrent-03.pdf
Dhr Bakker is ondertussen meerder malen verhuist omdat schuldeisers hem achtervolgen.
Nu Heeft Henk Bakker, ook contacten via het UWV en daar komen de meeste van zijn instructeurs vandaan.
Ik ga toch maar voor een intrinsiek gemotiveerde instructeur met toekomst! :))
Maar vraag is …………. wie stopt deze organisatie die gevestigd is in Woudenberg…. Deze organisatie is een grote schande voor de rijscholenbranche!!!
Ach, wie neemt deze man nog serieus na alles uit het verleden…nog even…
Henk Bakker verwacht al 2 jaar door te groeien naar 150 man maar er gaan er net zoveel weg als dat erbij komen. Hij is heel goed in valse beloftes doen en zijn uitspraken vooral niet na te komen. Telefoon opnemen doet ie ook niet. Hopelijk komt hij de verkeerde lesauto een keer tegen:-)
Henk bakker kan zo lullen die verkoopt een eskimo nog een diepvries
Zelf rijden in een zwaar zuipende bmw 7 serie V8 4.4 liter.Al het geld afpakken van de leerlingen en rijinstructeurs.Er zijn heel veel ex rijinstructeurs die daar niet meer werken omdat de rijbewijsconcurrent gewoon in en in slecht zijn.Ze werken met foute contracten voor leerlingen ze laten ze verplicht tekenen en moeten daarna naar de incasso.PAS OP VOOR de RC
Ik zie steeds meer oranje dakbordjes in Bussum waar hun logo niet meer opstaat,
Rara hoe kan dat?
Oh wacht ik weet het al, zie hebben hun ogen opengedaan.
En zijn het zat om getilt te worden.
De UWVer ziet alleen maar Henk zijn dollar tekens en trapt er wel in.
En zo begint het verhaal opnieuw.
Ja ja pas op wees vooral op je hoede als je bij een rijbewijsconcurrent in de auto stapt. Er zijn natuurlijk ook mensen die wel hun hart op de goede plek hebben maar een gewaarschuwd mens telt nog altijd voor 2.Nu weer worden mensen genept, rijlessen vanaf € 33,00 en dan gaan ze hun lesprijzen vergelijken met andere rijscholen, prima maar zet dan je lesprijs per uur op je site en niet de vanaf prijs, hun lesprijs per uur is € 44,00!!!!
De rijbewijsconcurrent voordeliger NOT dus !!!!
95 % van de rijbewijs concurrenten zijn zeer zeker te vertrouwen, er zitten een paar rotte appels tussen maar die heb je overal in een groot bedrijf.
Bij de rijbewijsconcurrent kosten losse lessen €44,- MAAR JE HEBT OOK EEN PAKKET MET €35,- PER UUR!!!
De rijbewijsconcurent zijn zelfstandige rijinstructeurs heb je een probleem met een instructeur zet dan de naam neer en niet “de rijbewijs concurrent” want dan pak je gelijk alle goede instructeurs.
Ok dat er goede mensen tussen zitten heb je mij niet anders horen beweren, en als je een probleem zou hebben met de instructeur dan ga je niet de hele toko erbij halen maar los je het op met de instructeur. Maar je bent zeker wel met mij eens dat je dus niet eenvanafprijs moet vermelden, ook niet de pakketprijs maar gewoon de uurtarief, en die ligt bij de rijbewijsconcurrent hoger dan een gemiddelde rijschool.
Maar denk ff verder dan je neus lang is, als de stam verrot is krijg je dan ook gezonde vruchten?? Als jij het weet mag je het zeggen.
Maar waarom maken de rijbewijsconcurrenten hun prijzen niet bekend op het www, je moet ten eerste een formulier invullen voor een proefles, als je dat gedaan hebt worden er door de “slechte”instructeurs nog steeds geen duidelijk antwoord gegeven hoe men dit moet verkopen, hoe ze aan de prijs komen, en zit denk ik wel een kern van waarheid in over dure examens en dan goedkope rijlessen!!
ook de instructeurs worden genaaid waar ze bij staan, en zodra ze het doorhebben zijn ze er ook weg
Ik heb december 2010 van een instructeur gehoord dat die bij de rijbewijsconcurrent weg wilde en voor zich zelf wilde beginnen, ik wens dan deze persoon ook veel succes in 2011.
Kijk maar eens naar de volgende link http://www.dehaanlaw.nl/bankruptcyfiles/Rijbewijs-Concurrent-03.pdf
En als je dan verder kijkt kun je nog verslagen zien die dateren van mei 2010, dus ik snap niet als een bedrijf verder kan met deze praktijken onder een zelfde naam, wie het weet mag het zeggen ben benieuwd.
Gaan we weer met de oude koeien!! Er staat echt 2008 dat is 3 jaar geleden!!!
En al zal de rijbewijs concurrent failliet gaan dan nog is eg geen probleem aan gezien alle rijbewijs concurrenten eigen baas zijn, dus de leerlingen gaan er niet aan kapot.
Wat maakt het nou uit als een instructeur weg wilt bij de rijbewijs concurrent, er word net gedaan of dat schande is.
Op de les overeenkomst die je tekend staan alle prijzen! los les is gemiddeld anwb betaal je meer!!!!
Wat een negatieve reacties allemaal. Ik heb zelf al jaren een rijschool binnen de Rijbewijsconcurrent en heb niets te klagen. Er zitten vast wel “mindere” ondernemers tussen, maar die redden het uiteindelijk toch niet. Ik zou zeggen, neem een GRATIS proefles, en oordeel zelf. Het voordeel van franchisen is juist dat je er een eigen invulling aan kunt geven. Ik krijg niets dan positieve reacties in deze omstreek, dus scheer niet altijd alles over één kam, dat is altijd makkelijk praten…
Nou meneer concurrent of zal ik zeggen henk himself , Lul nu maar niet zo slap want zoals velen van ons rijbewijsconcurrent fransche nemers sinds 29-1-2011 uit jou eigen mond hebben mogen horen . Gaat het niet zo lekker alle 100 of meer mensen in de opleiding kunnen geen franschise contract meer krijgen . Rara hoe zou dat nu toch komen heb echt te doen met deze mensen .
maar heb gaat “mijnheer”bakker ook helemaal niet om zijn franchisenemers , maar om het goed en snel vullen van zijn eigen zakken, het liefst over de rug van iemand anders.
een gewaarschuwd mens telt dus voor 2
Ja ja en daarom is de rijbewijs concurrent een slechte rijschool?
Wat een gelul zeg er word van alles gespeculeerd en niets is schijnbaar goed.
Nou één ding weet ik wel 75% van het hier boven geschreven is gebakken lucht!!!
en die andere 25% helaas de bittere waarheid
Denken de collega’s er ook aan dat door alle negatieve discussies op het internet de hoeveelheid aanmeldingen steeds minder worden? De meeste instructeurs van RC zijn absoluut van goede wil en dagelijks bezig hun hoofd boven water te houden. Wat betreft alle negatieve shit over kantoor … over veel dingen ben ik eens maar probeer het binnenshuis te houden. Ik zit te wachten op de eerste die er iets over durft te schrijven op ons eigen forum … dan kan Henk onder eigen naam mee discussiëren.
Topclub. En ik spreek uit ervaring. Ben nu meer dan 2 jaar bij de rijbewijsconcurrent aangesloten en ben er vanaf dat moment alleen maar beter van geworden. De reacties van mijn leerlingen zijn super positief. En ja, dat komt ook omdat ik zelf veel plezier in mijn werk laat zien. We hebben in januari een nieuwjaarsfeest gehad in kasteel hoge vuursche. Incl. een optreden van Dries Roelvink. Spectaculair. Dat doet niemand voor zijn personeel in de rijschoolbranche. Ik ga weer rijden. Groeten.
Hey instructeur,
jouw praatjes rieken naar Henk Bakker.
Promopraat, niet naar luisteren.
Lekker anoniem jezelf goedpraten net als op het radar forum zeker.
Dan hebben we het nog niet eens over de zogenaamde onafhankelijke sites:
http://www.lesprijzen.nl / http://www.fouterijscholen.nl welke beide gerund worden door, u raadt het al: Henk Bakker!
Deze firma maakt de markt kapot en beschouwd ons rijschoolhouders als een stel idioten.
De RC instructeurs in Almere zijn uitstervende gelukkig.
Nu denken ze ook al dat de personen op tros radar en hier de zelfde zijn, dus niet.
fouterijscholen.nl ??? volgens mij bestaat dit niet echt (meer) maar dit was niet van de rijbewijs concurrent maar werd alleen maar beweerd door niet rijbewijsconcurrenten.
Leg mij nou eens uit waarom de markt kapot word gemaakt?
We hebben gewoon lespakketten en willen alleen maar groeien. Iets mis mee? of lukt jouw zo’n groei niet? Blijf lekker speculeren onder tussen blijven wij lekker groeien.
Wil de echte Henk Bakker nu opstaan?
Denk je echt dat henk hier tijd voor heeft / neemt?
Groei??
Laat me niet lachen. Gelukkig is de consument steeds mondiger en komen ze erachter dat de RC niet te vertrouwen is.
Mijn groei is prima heb zelfs recent 1 ex RC leerling in mijn auto die financieel gedupeerd was door deze firma list en bedrog.
Nix anoniem reageren vanaf mijn kant.
Hier niet, op het radar forum niet en nergens niet.
Ik ben als rijschool ook gedupeerd door deze firma en zal niet rusten tot ik geen RC auto meer zie rijden.
Groeten, Rijschool van Ark.
“en zal niet rusten tot ik geen RC auto meer zie rijden” Nee dat noem ik eerlijke concurrentie.
Oh hij heeft een gedupeerde leerling, ik heb er twee van bruins… en 1 van de anw… dan heb ik het nog geen eens over een paar zelfstandige.
stukje list en bedrog heb ik nog niet gezien, wat bedoel je hiermee? misschien kan je mij waarschuwen?
ps Ik ben en voel mij niet verplicht om hier mijn naam op te zetten dus zit niet zo te zeuren, we doen allemaal het zelfde en dat is rijles geven!
Ook ik voel me niet verplicht mijn naam te vermelden.
Ik schrik ook een beetje van de opmerking “ik zal niet rusten”. Ik rij zelf ook onder RC maar voel me vooral eigen ondernemer, net als meneer van Ark. Wat maakt meneer van Ark beter? Niets in mijn ogen.
Misschien ben ik wel een beter mens, ik verwens geen collega rijschoolhouders een faillissement. We proberen allemaal een boterham te verdienen en we hebben allemaal last van concurrentie.
Om je heen schoppen is zo makkelijk!
Veel bla bla via dit forum.
Als je echt wilt weten hoe het zit mail me dan maar eens.
Ik ben makkelijk te vinden op het net.
Nou helaas moet ik dhr van de ark gelijk geven aangezien de meeste rc instructeurs schijnbaar gevoelig zijn voor alle priete praat van dhr bakker . Doe dan eens een check wat dhr bakker betaald voor de theorie boeken die jullie voor €252 per 5 inkopen , zijn inkoop €15 euro per boek en ga zo maar door verzekering via de rc is ruim €50,- duurder dan rechtstreeks via bovemij . Dus blijf vooral dom en laat je uitkleden met mooie praatjes .
En dan niet te vergeten dat je via de rc een corsa kan leasen voor maar €780,- euro in de maand ex btw wauw bij ieder ander lease bedrijf zonder de dikke vingers van de bakkertjes betaal je voor een identieke auto €600,- zonder btw ra ra wie stop dat geld in zijn zak , dus laat je lekker oplichten en lijmen met dries roelvink . En ik vind ook dat er veel goeie instructeurs bij de rc werken helaas zien deze het licht nog niet .
@Bas: Ik heb t licht al lang gezien hoor, Henk B. verdient dik over de ruggen van zijn instructeurs. Helaas zit ik nog wel even aan mijn overeenkomst vast anders kost het me nog meer geld. Nog effe volhouden dus.
Beste Y. van Ark.,
Helaas komt er binnenkort een nieuwe RC bij in de regio ’t Gooi en Almere en dat ben ik. Kwestie van tijd dat we elkaar tegenkomen. Kunnen we opnieuw kennis maken.
Laterz,
A
Beste echt niet , De gebruikte franshise overeenkomst door de rijbewijsconcurrent word door de belastingdienst gezien als verkapte arbeidsovereenkomst , en is dus door iedere advocaat gewoon vrij makkelijk te ontbinden . Beste Allan Getalan veel succes met je rijschool lees mijn laatste posts en ben voorbereid op finacieel zwaar weer .
Ik denk dat je bij de RC de beste franchise constructie kunt vinden. Ondernemen is altijd een risico. Alle franchisers zijn de rijscholen die met hun eigen toko niet verder kunnen, of zelf geen leerlingen willen werven vanwege reclamekosten noem maar op. Allemaal erg begrijpelijk, maar waarom RC afzeiken, iedere franchisers/rijschoolhouder weet toch donders goed hoe hij zaken moet doen. Je kunt ze alleen afrekenen als ze niet genoeg leads creëren, dit is echter niet het geval.
Beste Allan waarom lees je de 2 posts die ik heb geplaatst niet eens goed de rijbewijsconcurent genereerd niet genoeg aanmeldingen dat is de reden dat de meeste mensen failliet of finacieel erg in de problemen raken niets voor niets nemen heel veel rc instructeurs het zekere voor het onzekere en vluchten weg bij de rc . Dus houd jij je ogen maar dicht en doe maar of het allemaal onzin is succes in almere en hilversum ik garandeer 2 tot max 3 leads in de maand met heel veel geluk tekenen er 2 :(
Maar ik hoef geen geld uit te geven aan reclame, incasso bureau’s enz.
Wel leuk en apart om te zien dat anderen het altijd beter weten. Ik sluit mijn ogen niet want ik heb ook geen problemen met de RC.
En bas ik betaal voor mijn corsa met extra opties 605,05 euro per maand.
Ik geloof dat geen andere rijschool hun naam op de boeken van vekabest hebben staan, ik ben best bereid hier iets meer voor te betalen.
Nogmaals je mag de RC wel of niet maar wat doen ze jou / jullie aan?
Denk je dat RC de enige organisatie is die in sommige maanden niet genoeg leads creëert. Elk bedrijf heeft zijn goede en slechte tijden. Als het slecht gaat dan klagen de franchisers altijd, ik heb het zelf ook meegemaakt. Alleen bij de meeste rijscholen blijven de vaste franchise fee kosten in slechte tijden gewoon maandelijks doorgaan. Bij RC niet.
@bas: Ik ben benieuwd welke advocaat jij daarvoor in de aanbieding hebt. Ik wil dolgraag weg bij die hut, kost me veel te veel geld en vooral ook negatieve energie.
@allan: Ben je al aan t rijden? Ik kan je garanderen dat de hoeveelheid leads gaan tegenvallen hoor. Zeker als je ook nog een auto leased via Henk B. zul je merken dat je nauwelijks je hoofd boven water kunt houden. Ik ken mensen uit jouw regio, een groepje is voor zichzelf begonnen, de andere klagen steen en been.
@Allan: Wat Henk B. je ook niet verteld is dat je natuurlijk nooit de 34 KM per rijles haalt die in die ondoorzichtige begroting staat, zeker niet als je klanten niet om de hoek wonen. Heb je overigens een onafhankelijke accountant wel eens naar die begroting laten kijken? Die van mij was er na 2 uur nog niet uit hoe ik die omzetten zou moeten halen.
@Bas: Rij jij voor nog voor RC of heb jij ook gebruik gemaakt van deze advocaat? Misschien moesten we maar eens bijpraten een keer.
@Allan: Als ik je reactie zo bekijk ben je nog niet aan t rijden. Zodra je rijd zul je merken dat alle mooie praatjes van Henk B. op niets gebaseerd zijn. Ik ken mensen uit jouw regio, die kunnen nauwelijks het hoofd boven het water houden. De 34 km die in de begroting staat is bijna nooit te halen, zeker niet als je richting het examengebied wil. Die begroting is overigens net zo ondoorzichtig als de rest van RC, laat hem eens checken door een onafhankelijke accountant.
Ik snap dat 34km begroting niet.
Allemaal losse flodders hier.
Ik ben gelukkig met Rijbewijsconcurrent op mijn auto.
Ik word doodziek van dat gezeik. We proberen allemaal leerlingen hun rijbewijs te laten halen.
Kunnen we nou eens ophouden hiermee want henk treffen jullie hier niet mee maar de zelfstandige die zijn brood probeerd te verdienen.
In de begroting van RC begroten ze dat je per uur 34 kilometer wegrijd, in werkelijkheid is dit veel meer … zeker als je een beetje behoorlijk les wilt geven.
Sorry voor de dubbele posts … ze kwamen niet door eerst
Ja en. Ze houden ook rekening met dat je wel eens stil staat. Inderdaad normaal rijden we 90 minuten zo een 60 tot 80 km. Je weet zelf toch hoeveel je rijd in een les. Lekker boeiend dat zij een gemiddelde van 34 km hebben in 1 uur rijles. Je kunt gewoon goed geld verdienen zolang je je klanten krijgt. Dit geld voor elke ondernemer. Dus niet steeds wijzen naar RC.
Ja en dat is wat de RC belooft te regelen dat je GENOEG KLANTEN krijgt en binnen de kortste keren lekker kunt gaan verdienen. En een dip in de aanmeldingen????? Wel een hele lange dip van minimaal een jaar. Helaas alleen maar slechte tijden beleeft via de RC. Net als terug bellen, belooft Henk Bakker ook altijd te doen en doet hij zelden of nooit. ( moet mij nog wel tig keer terug bellen).
@Ikke, zorg dat je niet afhankelijk bent van RC. Je bent ondernemer toch.
Ja gelukkig wel. Het gaat beter zonder RC dan met, ben er al bij weg. maar voor een starter lijkt het zo rooskleurig. Wij redden het wel zeker zonder RC.
Ik ga stoppen met deze discussie, ik krijg steeds meer de indruk dat ik met Henk B. zit te praten. Ik hoop dat je gelukkig blijft bij RC Allan!
Ik ken Allan.
Zat eerst bij VBOC.
Ik zat eerst bij RC en toen bij VBOC en ik kan je zeggen dat was toen een hele goede stap.
Waarschijnlijk is dat nog steeds zo.
Ook VBOC kleed je uit dus nu lekker voor mezelf en bevalt top!
Rijbewijsconcurrent zijn kun je alleen als je er van houd om flink genaaid te worden door dhr bakker dat is alles wat ik er nog op te zeggen heb .
Heb Allan inmiddels gesproken en hij gaat voor RC in loondienst werken.
Nou, good luck!
LOL
Dhr.B. Slaat bij de jeugd de plank volledig mis. Ze ziiten echt niet erop te wachten bij welke instructeur ze hun MP3 in de radio mogen steken. Ze willen goede betrouwbare en vakkundige instructeurs. Een rijopleidng is namelijk niet als een brood kopen bij de bakker.Ze willen waar voor hun geld.Daar komt bij dat dhr.B. aan identiteits vervalsing doet als een instructeur niet snel genoeg klanten krijgt. Hij veranderd zijn/haar naam en gaat morrelen aan profielen. B.Doet aan struisvogel politiek.
Met struisvogel politiek bedoel ik, dat dhr.B.het probleem van geen klanten krijgen bij de instructeur legt, maar dat er toch al zeker 6 jaar negatieve publiciteit op internet over RC staat, vergeet hij even. Hij is in de media gebrandmerkt en niet zo`n klein beetje ook.Ik kwam hier achter omdat mijn jongste dochter graag haar rijbewijs wil halen. Ben nu verder aan het zoeken voor haar. Want als moeder wil je het beste voor je kind en zeker als het om zoveel geld gaat.
Best Allan
Ik weet dat je blij ben tbij de rc maar even een paar feiten op een rij .
Hoeveel moet je betalen ?
En krijg je een auto van ?
Reden dat ik dit vraag is , omdat 1maart jongstleden 9 toen nog dolgelukkige rc,ers die pas begonnen waren en dus een shortlease auto van dhr bakker hadden kregen de verrassing van hun leven de auto werd even terug gehaald meneer bakker was al 3 maanden vergeten ervoor te betalen . En deze arme gasten staan nog steeds op de site zo goed gaat het daar
Het verschil van de soorten leerlingen bij diverse rijscholen is erg groot. Bij de naamsbekende zie je snel veel jonge lui waar papa en mama betaald bij de RC zie je veel studenten die naar het tarief en de soort instructeur kijken. Deze laatste groep vind het leuk om zelf ook hun ding te kunnen doen zoals hun eigen muziek luisteren.
Ik heb mijn eigen auto en niet van de RC. Waarvoor moet ik betalen? mijn auto logisch, maar dus niet aan de RC. Andere kosten? ja tuurlijk voor reclame.
welke reclame? Die enkele google ad die per maand voorbij komt en wel 1 lead per maand oplevert?
Zie er steeds minder hier.
Gaat de goede kant op.
Kom 1 Peugeot 207 wel eens tegen, maar altijd leeg.
Heb wel met die instructeurs te doen hoor.
Nogmaals:
Heb echt niets tegen mijn collega’s maar wel tegen RC.
Ik heb nu een tijdje de discussie hier gevolgd en volgens mij zijn er voordelen en nadelen aan de RC. Dhr Bakker zegt dat er twee mensen gestopt zijn tijdens het interview, ik ben daar waarschijnlijk een van denk ik, ik ben gestopr om persoonlijke redenen. Maar Ik kreeg GEEN fles wijn en WEL een boetebding. Beetje jammer dat hij nu zegt dat het niet zo is. Verder ken ik nog twee RC’s ze rijden nu twee jaar en volgens mij doen ze het goed, het is net zoals ieder ander gewoon zelf ondernemen.
Ik zou iedere instructeur aan raden om toch wel 10 keer na te denken voor hij in zee gaat met Dhr.B. Hij belooft gouden bergen, maar het blijken luchtkastelen te zijn. Want voor je het weet sta je op straat omdat je niet genoeg geld in het laadje brengt. Want hij zoekt naar verwijtbaar gedrag en als hij die heeft gevonden ben je je baan kwijt. En wel per direct,
zonder eerst nog een fatsoenlijk gesprek met je aan te gaan. Zo gaat dat bij RC Proeftijd voorbij,omzettarget niet gehaald dus ontslag
En ik verzin het bovenstaande niet. ik heb het van heel nabij gezien. Want Dhr.B. verwacht dat je in je eerste maand al honderd leerlingen(nu overdrijf ik een beetje) binnen brengt, maar onder tussen brengt hij verwarring op hun site door aan identiteitsvervalsing te doen.
En hij gaat echt op zoek naar een stok om mee te slaan en als hij die vindt, ben je de klos.
Ik ga er geen woorden meer overvuil maken. Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Klopt identiteitsvervalsing is hem niet vreemd.
Ik noem het gewoon discriminatie.
Alan Gatalan–>Alain Zomers???
Maarja een beetje vervalsen draait ie zijn hand niet voor om hoor.
Toets een willekeurige Postcode uit Almere in en je ziet maar liefst 8 instructeurs staan!
Ik rijdt fulltime in Almere en zie ze nooit?
Op zijn minst vreemd te noemen.
Nou, hij doet het niet alleen met namen die een beetje allochtoon klinken,
maar ook met namen die streek gebonden zijn en in zijn ogen niet lekker
bekken. Daar komt bij dat hij ook nog profielen volledig herschrijft,
dus de leerling weet niet meer wie hij voor zich heeft. Je zou als nieuwe
leerling bij RC om de legitimatie gaan vragen van de instructeur, dan weet je
tenminste met wie je werkelijk te doen heb. Het is te triest voor woorden dat je
dit als leerling zou moeten doen.
Er is bij RC geen respect voor de eigen persoonlijkheid van de instructeur.
Tot mijn spijt heb ik moeten constateren dat bij Dhr,B allemaal ja knikkers werken.
Ik zou er geen woorden meer over vuil maken, maar het moet toch even van mijn hart, want is allemaal over komen bij een sociale en integere instructeur, die alleen het beste voor heeft met zijn leerlingen en dit zeker in het verleden heeft bewezen.
01-01-2011
Geen rijbewijsconcurrent meer!
Vanaf deze maand is rijschool Tamara volledig zelfstandig en niet meer lid van de rijbewijsconcurrent. Dit omdat ik van mening ben dat de rijbewijsconcurrent geen positieve invloed (meer) heeft op mijn rijschool.
Heeft de Rijbewijsconcurrent ooit een positieve invloed op je bedrijf gehad dan Tamara? Zoals ik het kan beoordelen kost deelname je veel geld voor een hoop blabla en weinig nieuwe leerlingen
Er is echt veel veranderd………www.faillietoftochniet.nl
Wat is er veranderd dan Anoniem? Is Henk opeens eerlijk geworden? In dat geval moeten we snel de pers bellen … voor je het weet is die opvlieging weer voorbij!
Echtniet, er natuurlijk helemaal niets veranderd, werkwijze nog precies hetzelfde.
De pers mag zeker gebeld worden als hij eerlijk word.
Ik ben alleen bang dat als Henk zijn verstand krijgt, dat hij gek van blijdschap word…..en dan heeft hij er weer niets aan…..
Mijn mening is dan ook dat deze man gestopt moet worden met nog meer mensen oplichten.
Potentiele klanten (leerlingen) die dit lezen:
Ga niet met deze firma in zee!
Potentiele instructeurs:
Ga geen franchise met deze firma aan!
van ark en waarom dan wel?
Ik probeer mijn brood te verdienen met les geven en zet zeker geen leerlingen af.
Er is gewoon een haat tegen deze man en sommige lopen gewoon mee met deze haat.
Met de rijbewijs concurrent op mijn auto ben ik nog geen henk b. ik en meerdere instructeurs hebben ruim genoeg positieve reacties van leerlingen. Alles word verdraaid want als hier iemand iets positiefs op zet dan is het gelijk “inside information”
Y dat jou nou een hekel aan henk hebt moet jij weten.
N
Lees eens goed, het is niet dat jij @reactie op je best niet doet, maar het hele systeem die bakker er op na houdt, dat is wat mensen tegen de borst stuit. En je moet je houden aan zijn regels en wetten doe je dat niet dan kan hij niks meer met je en wordt je er gewoon uit gezet uit de formule rijbewijsconcurrent. Zorg in godsnaam dat je hiervan afkomt en gewoon lekker voor je zelf beginnen, levert meer op dan bij de rc te blijven, € 0,10 per kilometer ex. btw, alle km dus reken zelf maar uit!!
voortzetting op bovenstaand!!!
Stel je hebt 30 leerlingen die per les ongeveer 35 km rijden, plus dat je nog eens de km moet tellen die je van de ene leerling naar de andere moet rijden tellen ook mee voor die € 0,10 ex btwgemiddeld 4550 km en laat je ook nog eens een kleine 450 km per maand rijden om bij je leelingen te moeten komen. Dus een totaal aan km van 5000 X € 0,10 = € 500,00 ex btw tel je daar de btw bij dan moet je € 595,00 betalen om op de site van de rc te mogen staan 3 maand lang.
nog weer een vervolg!!!!
Dus dit wordt dan € 1785,00 en dan krijg je de btw pas terug van de belastingdienst. Dus eerst betalen voor je iets terug krijgt, en dan maar hopen dat je voldoende aanmeldingen krijgt, en dat is ook niet altijd waar, je krijgt veel maar aanvragen van een gratis proefles en daarna nooit meer maar ook die km moeten worden betaald. Dus wees verstandig en ga dit na rekenen em doe je voordeel ermee!!! Een gewaarschuwd mens telt voor 2 en in dit geval 10.
Succes ermee!!!!
Dat is iets wat jij vind en niet iets wat ook zo is. Als ik elke week / maand reclame moet maken om te zorgen dat ik wel leerlingen krijg dan vergooi ik mij tijd. Nu hoef ik mij geen zorgen te maken dat ik leerlingen krijg en de tijd die ik anders voor reclames gebruik kan ik nu voor lessen gebruiken.
Die btw moet je niet erin gaan betrekken want dat is met alles ook als je reclame elders zou maken word de btw na 3 maanden verrekend, dat bedoel ik er word van alles bij gehaald
oost west RC best
Ben het met N eens … de instructeurs die in de val van Henk B. zijn gelopen doen zeker hun best (niet allemaal, maar hou t op 95%). Ik vind het ook niet juist om de instructeurs af- of aan te vallen en leerlingen te adviseren niet met RC’s in zee te gaan. Henk B. is de crimineel, dat rekensommetje van OWTB is zeker waar … in het begin adverteren ze extreem veel waardoor je snel wat leerlingen hebt, je bent blij en gaat jezelf de pleuris rijden … tot de eerste rekening komt, en dan de ….
… volgende. Tot de advertenties op Google opeens minder worden en je nog maar 2 aanmeldingen per maand krijgt (als je geluk hebt). Henk zijn rekeningen blijven komen, je betaald tenslotte per kilometer. Als je 1 leerling 40 uur les geeft van gemiddeld 35 km per les ben je 166 euro kwijt … is een hoop voor die paar euro die Henk aan je kwijt is via Google (want voor de rest adverteert hij echt niet). Maar ook leerlingen die je zelf scoort betaal je de km aan Henk. En dat noemt Henk eerlijk!
Als iedere frachiser nu eens deed, wat hij of zij nu eigenlijk graag zou willen doen, dan is de R.C. binnen NO TIME VERDWENEN!!!!!!!! Aanmeldingen komen er niet!!!! Hoorde van iemand, dat deze in 2011 nog maar 3 ontvangen heeft, waarvan er twee niet zijn komen opdagen!!!! Dus 1 in 5 maanden!!!! maar wel 5x het maand-bedrag op tafel moeten leggen!!!!!!!! Men kan beter papier gaan prikken, bij de gemeente!!!!!!!! Vandaar ook. dat de les-auto*s alleen met de instr: rond rijden!! Wat een afgang!!!!!
Kreeg dit mailtje binnen:
Goedenavond, ik had een paar vragen over RC als u tijd heeft natuurlijk, ik wil graag Rijinstructeur worden, en ik denk der over om bij RC een opleiding te doen en met hem in zee te gaan om eigen bedrijf op te starten etc,ik moet maandag dus heen op zoon voorlichting, maar kijk dus nu op het internet en zie alleen maar slechte dingen over hem. Ik wou u dus vragen om een eerlijk antwoord wat der nou precies mee aan de hand is? Is het waard om met hem in zee te gaan?->
->Ik weet het op et moment gewoon echt niet om gewoon los voor me zelf te beginnen en een opleiding te zoeken zonder de RC.of met de RC.. Zou u mij aub willen vertellen wat u van de RC vind?? ik vraag nu wat random informatie van Rijschool houders die bij hem hebben gezeten en die op een Forum zitten te praten etc, Mvg, J.Weening.
3x raden wat ik hem geadviseerd heb.LoL
haha wat en “Lol”
Ach ja vandaag weer een aanmelding gehad van iemand die bij zo’n oude RC instructeur vandaan komt.
Per jaar moet een rijschool ongeveer 6000.00 euro betalen als bijdrage, om op de site te mogen staan! Heb het eerste half jaar nog maar 2 aanmeldingen gehad! via de site! Ik zou zeggen: Trek hieruit uw conclusies!!
Ze zorgen voor leeds.
Leeds zijn volgens de RijbewijsConcurrent aanmeldingen.
Alleen zijn naar mijn mening afgesloten lesovereenkomsten leerlingen / aanmeldingen.
Leeds kun je geen les geven en krijg je geen inkomsten van.
Oftewel, 6000,00 euro per jaar betalen voor leeds is een hoop geld.
En voor dat geld kun je heel veel zelf adverteren voor je eigen zaak.
Je hebt helemaal gelijk. Geeft stof tot nadenken.
Is het misschien een idee om de lesauto’s te spotten met reclame van de rc net zoals ze bij sommige dieren doen.
We zijn toch al hele dagen onderweg en zoveel komen wij ook niet tegen, of wel soms?????
Laat het maar weten wie mee wil doen, ik zie vanzelf de eerste aantallen wel verschijnen.
Ik zie ze echt wel rijden hoor. Steeds meer zelfs! Hierdoor moeten die paar leads per maand nu worden gedeeld door nog meer mensen! Wat Henk B eens zou moeten doen is meer investeren in reclame en wat minder zorgen dat zijn eigen zakken gevuld worden.
Nou “echt niet” dat kan ik nou eens echt wel beamen!!!!
Krijg je te horen dat je niet alles van de leads moet laten afhangen maar ook zelf moet inversteren. Mijn vraag waarom betaal ik dan? Aan zijn nieuwe huis? Of is ie weer bijna falliet?
Ik vraag mij serieus af Ben waar al dat geld blijft! Heb pas nog een interessant artikel gelezen in de Rij-instructie, ben bang dat veel uit dit artikel op waarheid berust is.
Nou “ben” dat vraag ik mij nu ook af…..en meerdere met ons denk ik.
Wat wel erg duidelijk is geworden vanuit het artikel in de rij-instructie is dat het lijkt de zelfde kant op te gaan als een paar jaar geleden.
Maar volgens Henk B. kwam dat door slecht betalende franchise nemers…..
Misschien moet hij een keer naar zichzelf wijzen ipv anderen de schuld geven.
Oorzaak en gevolg lijkt mij hier aan de orde.
Nou ik heb niet de rij-instructie gelezen als iemand mij kan zeggen waar ik ik dat kan lezen dan is het weer iets duidelijker. Ik weet wel dat er een probleem was met een instructeur waardoor andere instructeurs dit hebben moeten oppakken. door deze instructeurs hebben de gedupeerde leeringen mede door de rijbewijsconcurrent hun rij lessen kunnen voortzetten, al hebben de leerlingen weinig vanuit de rc gemerkt.
Ik zou niet weten of het artikel ergens te downloaden is. Wel ben ik het met Anoniem eens dat de wijzende vinger niet altijd gelijk naar de falende franchisenemer moet gaan. Ook in het geval van de instructeur waar Ben het over heeft (ik laat zijn naam uit privacy maar even weg, zijn naam is al genoeg door het slijk gehaald) is het een oorzaak-gevolg verhaal dat gelukkig voor de leerlingen opgelost is maar wel een collega tot aan zijn nek in de shit heeft opgeleverd.
In het begin lijkt het allemaal leuk
Problemen die andere zeggen te hebben heb jij niet.
Weinig aanmeldingen… ik niet..
Na een tijd begin je zelf op die anderen te lijken die om de zoveel tijd klagen
Geen of erg laat antwoord op mails en tel.
Krijgen ze nog geld van je dan zijn ze er snel bij en altijd bereikbaar…
Soms een keer niet meer op de site…verklaring “oh we kijken er naar”
Dan komen er meer nieuwere RCs op jouw postcode…
Dan begint het structureel te worden…..
..vanaf vorig jaar december lijkt het bij de meeste oud RCs waar in hun regio meer zijn bijgekomen stukken minder te zijn geworden…
mensen die altijd vol zaten kregen nu ook ineens geen of weinig aanmeldingen…
..de aanmeldingen die kwamen waren soms zelfs hoogst merkwaardig.. nog lang geen 18…al een rijbewijs..nummer niet kloppend… midden in de nacht…
Voorbeeld van een RC die tijdens een proefles een potentiele klant verloor omdat die klant werd gebeld voor gratis rijlessen….
…die rijlessen zijn via een site die door Bakker in de lucht is gebracht om leerlingen te werven voor stagaires die dus bezig zijn om instructeur te worden..die zouden begeleid moeten worden door een begeleider die voor het begeleiden van stagaires ook weer geld krijgt van RC….sorry zou moeten krijgen, want niet alle “begeleiders” hebben het geld van RC ontvangen…sommigen wachten al maanden…
Zolang er niet veel andere RCs in jouw gebied zitten zit je meestal wel OK…..
…collega RC vroeg om advies van hoofdkantoor…stomme reactie “moet je maar meer rond gaan rijden dan krijg je vanzelf meer aanmeldingen als je meer gezien wordt”
…ook al werd je overal gezien dan nog kreeg je niet altijd aanmeldingen..
Ga je vragen hoe dat nu komt….maanden geen reactie. Als het te heet wordt onder de voeten van Henk Bakker dan geeft hij niet thuis of komt met een lulverhaal om je aan het lijntje te houden
Er zijn mensen letterlijk fysiek bedreigd en er is een RC vermist..
…weet wanneer je het schip moet verlaten…
ik wist dat ik met uber commerciele mensen had te maken die erop uit waren vooral hun eigen zakken te vullen.
Maar zolang ik er profijt van had was het voor mij goed.
Nu helaas is het moment daar.. ik geloof graag in het goede en ben een volhouder, maar op een gegeven moment zie je dat er niet meer menselijk wordt om gegaan…
Op dit moment zijn er tientallen RC door heel het land die afgelopen weken hebben opgezegd of gaan opzeggen..
Ooit voor het eerste failisement zei Bakker dat zijn mensen niet meer betaalden…
Je moet je wel afvragen waarom ..zijn verklaring is altijd dat die mensen niet goed konden ondernemen
Inmiddels meerdere ex RCs gesproken en in tegendeel
Ook toen kwam Bakker niet altijd zijn beloftes na
Nu lijkt het weer dezelfde kant op te gaan
Dat onderzoek in Rij-Instructie gaat over het mis-management.
Ook in bovenstaande stuk staan onwaarheden en praat Bakker zichzelf in zijn daden tegen.
….
…km vergoeding is niet meer en wordt nu door iedereen een vast bedrag per mnd betaald.
…hij is bang dat hij anders zijn geld niet krijg… zijn verklaring is natuurlijk commercieel en aannemelijk…
ach ja…. succes zo lang het goed gaat, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2…
en met zoveel waarschuwingen van verschillende kanten misschien wel voor ..x….
heeft iemand dat artikel al eens ergens online geplaatst ben er erg benieuwd naar? Ik ben zelf een korte termijn ex RC heb voordat ik begon de stop eruit gehaald moest daarvoor wel een afkoopboete betalen maar dat leek me slimmer.
Bekend verhaal ex-rc! Moeten we niet een forum opzetten voor ontevreden RijbewijsConcurrenten ofzo? Ben zo benieuwd naar de collega’s achter deze verhalen. Niemand durft hier met naam en toenaam zijn reactie te plaatsen uit angst voor represailles … ja that includes me! Wie is er vermist dan? Misschien is hij of zij gewoon “ondergedoken”?
Nou laat ik het zo zeggen dat die persoon niet meer vermist is maar dit had niks met de rc te maken maar met prive omstandigheden.
@nieuwsgierig, dat artikel staat dus in de rij-instructie ff vragen bij collega rij instructeur bij jou uit de buurt, ik heb deze blad ook al zien liggen bij het CBR examencentra misschien daar ff neuzen.
@echt niet, lijkt me leuk om een forum hierover te maken zodat we met elkaar onze frustraties van ons af kunnen zetten en misschien ook nog verdere stappen kunnen ondernemen tegen deze hele situatie. Ik heb zelf ook genoeg sores ermee gehad. Nou heer bakker kan de boom in, nog touw nodig????
@ben, ik neem aan dat je M.T. bedoelt?
Als dat niet zo is, hebben we het over 2 verschillende personen.
En dan is naar mijn mening de opmerking niet echt juist.
Ik hoop dat het M.T. is waar je het over hebt.
Er zijn heel veel mensen op zoek naar hem, en we missen hem.
Kun je ons meer vertellen?
Ja ik bedoel M.T.
Ja ik heb binnen de rc meer te horen gekregen.
Helaas ga ik dat niet op internet vermelden daar waar ik geen mensen wil kwetsen met bepaalde uitspraken.
Zolang de familie er niet mee naar buiten komt.
@Anoniem en Ben: Ik ken MT niet, weet wel van BS dat ie even “moeilijk bereikbaar” is
@Oostwest: Ik denk dat touw een beetje voorbarig is, dit soort types graven uiteindelijk hun eigen graf. Het wordt wel eens tijd dat ie de verkeerde de afgrond inhelpt
@Ben: Voordat je dergelijke uitingen van MT op internet zet moet je deze wel eerst controleren!
MT is wel degelijk nog steeds vermist en RC had hier zeker een aandeel in.
De huidige en oude roddels binnen RC ken ik ook, maar die kloppen van geen meter.
Kortom: verspreid geen onzinnige geruchten die je niet zelf hebt gecontroleerd!!!
Ik laat niet snel van me horen, maar dit raakt kant nog wal.
Wellicht een goed idee om je eens echt te verdiepen in de handelswijze van RC…
“japie” Daarom heb ik verder ook niks naar buiten gebracht en schrijf ik ook dat ik binnen de RC meer hebt gehoord.
Voor alles wat henk tegen mij allemaal hebt gezegt ga ik toch ook niet weg.
De handelswijze weet ik wel maar sommige verwachten er andere dingen van.
Maar goed als je de ballen hebt zet je hier neer wat volgens jou de handels wijze is.
Eigenlijk weet ik dat al want op één of andere manier ligt er een vloek op terwijl we gewoon een rijschool zijn. ja henk dat is een geval apart.
hmmm… je hebt niets naar buiten gebracht???
Wat heb jezelf hierboven hebt beschreven?
Lijkt verdacht veel op dingen naar buiten brengen (dingen horen maar niet controleren voordat je verder gaat met verspreiden).
Zeker als je schrijft dat je niemand wilt kwetsen maar het toch doet door het te schrijven op internet.
Doelbewuste actie lijkt het op.
Wees een vent en maak een oprechte excuus.
@Ben:
En ach… wat ballen betreft… heb zelf ook de ballen zoals vele anderen om tegen HB in te gaan…
En mocht je het echt willen weten moet je doorlezen anders stop je hier.
HB vult zijn eigen zakken over de ruggen van de aangesloten instructeurs/rijscholen.
Doe je oogkleppen af want de vloek (“op één of andere manier ligt er een vloek op”) heeft HB over de instructeurs afgeroepen en die hou je in stand om tegen beter weten in door te gaan.
Deze vloek kan je verbreken als je … hebt.
Oke hierbij bied ik mij excuses aan.
Ik weet niet waarvoor maar goed omdat jullie dat zo graag willen.
wat een gelul eigenlijk hier, waar hebben we het nog over.
Ik ga weer les geven kan ik beter tijd in steken dan hier weer met een stel hb haters te discuseren. Ik weet wel beter helaas niet iedereen.
nou heb ik toevallig ook bij rijbewijs concurrent een bijeenkomst gehad en was erg te vreden over hun verhaal nou kreeg ik toevallig gerard bakker.nou moet ik zeggen ik was erg positief en heb met hem een aanvraag gedaan bij het uwv.deze belde mij toevallig vandaag op dat ik niet via hun deze opleiding moet volgen en kreeg deze site via hun door dat ik dit moest lezen.
en dat het uwv geen zaken meer doet met rijbewijs concurrent.
ik wil al heel lang voor mij zelf maar niet meer bij hun.
Zo!? Het UWV wordt ook wakker?
Gaat lekker zo!
Kwam HB nog tegen op de Bramenberg bij de pomp, hij hield wijselijk zijn mond en keek de andere kant op.
Hij herkende me wel, de smiecht.
Hij had denk ik geen zin in nog zo een pompstation akkefietje. LoL
Sluiten die tent.
En Btw, waar ben je dan Allan? Ik zie je nooit?
Laat me raden geen leads uit het Gooi of Almere?
@onbekend: Goede beslissing!
@Y. van Ark: In het verleden niet altijd eens geweest met je bijdragen hier maar nu moet ik je toch gelijk geven. BTW, knap van je dat je je in kon houden … ik ben nog aan t denken wat ik zou zeggen / doen als ik hem in het wild tegen zou komen.
@ echtniet.
Ik houdt voet bij stuk in mijn mening. Volgens mij ben of was jij ook RCer? Bij het uitkomen v/h artikel was je nog een beetje pro RC en nu niet meer? Wie ben jij? Mark? Rij Je Wijs? Remco? Micheal?
Doet er voor de rest niet toe, ben gewoon nieuwsgierig. LoL
Ik kan je HB zijn adres (Laren) wel geven, kan je hem ff goed de waarheid zeggen.
Thanx voor de support iig.
@Y.van Ark: Ooit was ik inderdaad pro RC maar dat ging snel over. In het begin was ik een beetje tegen jouw persoonlijk aanvallen naar de instructeurs van RC, de meeste van hun zijn van goede wil. Waar ik je wel in steun (en steunde) is jouw mening over de praktijken van de heer B, deze zijn in mijn ogen niet altijd even eerlijk. Ik heb eigenlijk niet zon behoefte om B zijn villa te bewonderen, ik moet er dan alleen maar aan denken dat ik die mee gesponsord heb ;) Inderdaad, een ex-RC’er
Oke ik ben wakker,
De RC-instructeurs de meeste zijn super en proberen er wat van te maken.
Henk dat is gewoon een gladde …. (vul zelf maar in) Mede met mij heb ik zijn voordeur betaald of was het nou zijn sm kamer?
Ik ben zo klaar met hem.
sorry de instucteurs proberen er wat van te maken alleen zou het een andere naam moeten gaan heten met een andere directeur!!
Als ik het zo allemaal hoor hoef ik niet voor te stellen om een fanclub op te richten?
@haha: Ik denk dat dat de grootste fout is die B gemaakt heeft, na het faillissement doorgaan onder dezelfde naam. Alhoewel … wel lekker makkelijk, de boel laten klappen en dan de formule via via terugkopen van je eigen curator en een verse start maken zonder de schulden.
Je betaald pot verdikkie bijna 500 euro ex.btw. voor een hele maand adverteren en wat krijg je één aanmelding en als je mazzel hebt twee aanmeldingen. Zeggen dat die adverteerd maar doen ho maar. Moet je eens 0800-proefles bellen…………
Nieuwtje: na het einde met het UWV stopt die nu ook naar horen zeggen met de stage mentoren. Dus ook met de academy?
@benikweer: Heb nooit 0800 proefles gebeld … wat krijg je dan (of niet)? Wel viel me op dat kantoor alleen nog maar via 0900 bereikbaar was … lekker makkelijk dan bedenk je je wel twee keer voor je telefonisch gaat klagen. Ben inderdaad ook benieuwd hoe het afloopt met de Academy als de UWV stopt.
@echtniet;
RC is nu bezig geld binnen te halen door RC instructeurs een aanbieding te doen om “goedkoper” een RIS opleiding te kunnen doen bij de RC Academy.
Ik hoop dan ook dat iedereen zijn verstand gebruikt en kijkt naar de geschiedenis en de enorme reacties op het internet over RC.
Het UWV geeft deze site door aan mensen die via RC instructeur willen worden….
Dus hoe het gaat met de Academy? vul maar in.
En welke vakdocent zou nu voor RC willen werken?
@Anoniem: Ik had inderdaad al vernomen dat RC het land in gaat om instructeurs te overtuigen een RIS opleiding te gaan volgen. Best een goed idee zo’n opleiding maar ik ben dan gelijk argwanend naar de kleine lettertjes die vast in de overeenkomst zullen staan. Ze moeten vast voor 2 jaar bijtekenen of zoiets en dan kom je uiteindelijk toch nog bedrogen uit. Tip aan deze RC’ers … vergelijk de aanbieding vooral eerst met een onafhankelijk opleidingsinstituut voor je iets tekent.
ladylicence.nl
weer een nieuwe weg?
Grappig om te zien hoe Henk toch weer iets nieuws uit zijn hoge hoed tovert, een rijschool speciaal voor de lady’s. Toch wel benieuwd of dit nou een concurrent van de concurrenten gaat worden, of wordt de RijbewijsConcurrent omgebouwd tot stoer merk alleen voor jongens?
Ladylicense!?
Je eigen markt beconcurreren, dat is slim.
Daar worden je Rijbewijs Concurrent franchise nemers blij van denk ik.
Zeker als je al zo weinig leads binnen brengt.
Voor dat dit van de grond komt moet het eigenlijk al worden tegengehouden.
Ik wilde zeggen: Let op! Aan potentiële geïnteresseerden, maar als je hier nog intrapt dan verdien je het bijna.
BTW Wat valt mij op in mijn kring?
Ik zie steeds minder RC bordjes en met hun eigen naam verder gaan.
Waarom zou dat zijn?
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeggen ze toch wel eens? Het is trouwens op zijn minst een beetje vaag dat op de site wel staat dat LL gelieerd is aan RC (Ivano beheer dus) en dat uit de kvk gegevens blijkt dat er een nieuwe toko opgericht is (Marketingskills) en laat dit nou net ook weer iets te maken te hebben met de Nationale Auto Kaart (en waar hebben we dit concept eerder gezien)
Ja idd een gewaarschuwd mens telt voor 2, maar lees het onderstaand ook maar ff, VRC rijdt met dezelfde dakbordjes als RC, dus ik heb hele grote vraagtekens hierbij.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=77&t=91928
Lees ook eens het onderstaande over de vestigingen en slagings percentages!!
http://www.autorijschooltarieven.nl/rijschool/vrc.midden.nederland.wijk.bij.duurstede
als ik meer kan vinden post ik dat zeker hier!
@ y.van ark klopt zie ik ook in mijn omgeving minder rc bordjes
oost west thuis best,
Wat bedoel jij hier nu mee?
Waar heb jij vraag tekens bij ?
Ik zou zeggen bij vragen bellen, VRC heeft een algemeen telefoonnummer.
Maar ik denk niet dat je gaat bellen want daar ben je dan te laf voor.
Je zou toch haast ook denken dat een grote onderneming als de RijbewijsConcurrent een soort garantiefonds heeft voor gedupeerde leerlingen wanneer een van de franchisenemers onverhoopt failliet gaat, er gaat tenslotte genoeg geld naar de grote graaiers in Woudenberg.
ja naar de grote graaiers dus niet naar iets anders zoals misschien iets meer reclame maken!
@h en geen bakker.(Bakker ??)
Volgens mij is lezen voor sommige mensen erg moeilijk, maar goed sommige mensen hebben hun tekortkomingen is gewoonweg niks aan te doen een verloren zaak zullen we maar zeggen!!!!
Net zoals de RC ook een verloren zaak, en LL is ook een flopconcept jammer maar helaas, er worden hier teveel mensen de dupe van. En een garantiefonds voor gedupeerde leerlingen is niet eens een gek idee, maar goed Bakker heeft alleen maar $ tekens in zijn ogen staan, dus helaas jammer…
die vlieger gaat dan niet op. Maar wat wordt er gedaan met de franchisenemers, krijgen die ook iets terug???? denk het niet, die mogen krom gaan liggen voor de maandelijkse fee aan de RC € 0,10 /km ex btw dus ja daar moet je heel veel leerlingen voor hebben. En als ze iets niet kunnen betalen en na overleg met de rc kan er dan iets geregeld worden en dan zijn de gemaakte afspraken niet meer te vinden, of erger en dan komt er weer een persoon bij je om geld te halen. Nee Bakker heeft het…..
Het is de grote Henk B. ook helemaal niet te doen om de leerlingen, laat staan om de instructeurs! Euros verdienen (en dan zoveel mogelijk in de kortst mogelijke tijd) is het belangrijkste dat telt, ongeacht of er instructeurs zijn die over de kop gaan en leerlingen die gedupeerd achterblijven. Een garantiefonds zal er dus wel nooit komen.
Wel adviseert Henk om als franchisenemer lid te worden van de BOVAG maar zegt er al op voorhand bij dat je maar niet moet vertellen dat je bij RC les geeft … zegt genoeg lijkt me. Oostwest heeft het alleen over de 10 cent per kilometer, maar wat denk je van de euro’s die hij maandelijks verdient aan de vergoedingen over de leaseauto’s, de verzekeringen, de boekhouder, de leerlingenacties, het drukwerk, …? Overal pakt ie geld op. Henk heeft het goed bekeken allemaal met zijn commercieel gelul
@Beetje vaag is het wel,
De 10 ct de km is achterhaald, vraagt nu de 1e 3 maanden €375,- en daarna €475,- per maand aan vaste vergoeding voor leads…. ook al zijn het onzin en twijfelachtige (aan)meldingen.
Ik maak me er niet meer druk om, lijkt mij terecht als je een overeenkomst hebt waarbij 1 partij de afspraken niet nakomt, dan hoef jij dat ook niet te doen (hoewel H.B. dat wel vind natuurlijk).
Dus simpel, adverteer zelf en je zult meer resultaat hebben.
€ 475 is toch best pittig, daar kon je vroeger toch bijna 5000 kilometer voor rijden! Zeker als je bedenkt wat je er allemaal voor terugkrijgt … naast het gevoel flink genaaid te worden eigenlijk bijna niets! Van de 2 a 3 leads per maand kan je met een beetje geluk 1 klant scoren. Zelf adverteren is een optie, als je dat kunt betalen tenminste … de beste optie is zo snel mogelijk weg bij RC en voor jezelf verder gaan.
En owja, de overeenkomsten met RC zijn toch zo opgesteld dat jij allerlei verplichtingen hebt en dat er niets instaat waar je Henk aan kunt houden? Het leuke is dat Henk van iedere fout die hij maakt leert en gelijk de nieuwe overeenkomsten wijzigt. Tegenwoordig moet je tekenen voor je long-lease voordat je een short-lease kunt meenemen. Er waren teveel mensen die zelf een auto kochten van hun eerste omzetten waardoor Henk zijn vergoeding op de leaseauto’s misliep.
Wie weet een goede opleiding, om rij instructeur B te worden?
ik heb al op internet zitten kijken en RC was de goedkoopste.
wie o wie heeft zijn opleiding bij RC gevolgd ?
Wie kan me meer vertellen over les inhoud van RC.
ze hebben een reclame stunt van €2900 ex. examens ( examens €1000 denk ik) €3900.
bij voorbeeld J.e Pier betaal je totaal ca. €5500 inc. examens. scheelt je toch €1100,-
Ik wil binnen kort starten met rij instructeur opleiding.
Alvast bedankt voor goede reactie’s .
Ga voor kwaliteit zou ik zeggen. Goedkoop is duurkoop. SAN-verkeersopleidingen is uit eigen ervaring erg goed!
RC heeft in Eemnes 12 rijscholen met een totaal van 56 examens in 1 jaar tijd! Dat doe ik in mijn eentje per jaar. Had vorige week een proefles met een ex RC leerling. Mevrouw vroeg zich af waarom ze na 50uur rijles gezakt was. Conclusie uurtje rijden: Ze scande nagenoeg NIET en met slippende koppeling rijden daarvan wist ze niet wat dat was! Spannend in een zone 30.
En dan heb ik er ook nog 1 in de auto waarvan de vorige instructeur van de Rijbewijsconcurrent er met het geld vandoor ging. Gevolg: bijna €1000,- schade die nergens te verhalen is. En zo heb ik ze ook van zelfs, de ANWB in mijn auto zitten. Ik had mijn rijschool ook ANWB moeten noemen. Hoeveel klanten halen ze met deze zogenaamde kwaliteitsnaam binnen? Ouders zijn lid dus denken; dat zit wel goed. Mooi niet dus. De kleine zelfstandige is voor de leerling de beste keus vind ik.
@ActiefSecurity Wanneer je je opleiding volgt via de RijbewijsConcurrent Academy zul je waarschijnlijk ook als franchiser aan de gang moeten. Op zich niet zo’n probleem want je krijgt gelijk klanten maar je gaat ook gelijk betalen heen. De zogenaamde korting die je hebt op je opleiding zal dus dubbel en dwars terugverdiend worden. Er zijn genoeg startende RC’s bekend die het niet redde en nu tot over hun oren in de schulden zitten. Mijn advies, wees kritisch, luister niet teveel naar de …
succesverhalen uit Woudenberg en laat je niet gek maken door de commerciële praat van Henk B en zijn broertje. Ze doen je geloven alsof ze voor hun franchisers door t vuur gaan maar zodra je getekend hebt ben je slechts een van de vele loosers waar Henk zijn villa van betaald.
Ah kijk wie we daar weer hebben, youran.
Volgens mij ging het niet om les nemen maar om de opleiding die hij wilt gaan doen.
@ beetje vaag…… De academy is een opleidings instituut, je word niet meer automatisch franchise nemer.
Bij HB draaid alles om geld, de nieuwe instructeurs kkan hij niet kwijt maar hij krijgt wel geld uit de academy.
@actiefsecurity Het lijkt goedkoop maar er zit echt wel wat meer achter. Voordeel is wel dat je met echte leerlingen stage gaat lopen.
@ActiefSecurity net als v.d.Ark, en Beetje vaag is het wel en ik zei de gek zou je echt enorm dom zijn om met de RC in zee te gaan, het is je eerste stap naar het Faillissement en ik neem aan dat je dat niet wilt!!!!
Maar neem van mij aan ik heb met hetzelfde bijltje moeten hakken om een dak boven mijn hoofd te houden, niks anders dan betalen betalen en nog eens betalen, voor dat je wat verdienen gaat ben je eerste al een duizend of 8 tot 10 kwijt.
Als je meer wilt weten dan stuur maar een pb.
Even voor de duidelijkheid ten opzichte hoe het vroeger ging.
ALS JE IN OPLEIDING GAAT DAN WORD JE NIET MEER AUTOMATISCH FRANSCISENEMER.
Ik denk dat hoe dan ook Actief toch niet meer wil.
De Academy is van Henk dus er zal wel ergens een flinke adder onder het gras zitten. Als hij de opleiding tegen kostprijs aanbied zal hij vast wel ergens anders flink aan je verdienen toch? Ik heb gelukkig mijn opleiding al afgerond en ben inmiddels weg bij RC, een beter begin van 2012 kun je jezelf niet wensen :)
Wat nu ik dacht dat de lijst op de site van rc onder de postcodes utrecht / hilversum langer was? weet iemand meer?
Ik ontving dit vage mailtje:
Wie ik ben is niet van belang.
Ik ben het niet altijd met je eens maar…….
Leuke info voor jou om te delen op…….
Het contact tussen hoofdkantoor RC/HB is beeindigd. Een aantal instructeurs zullen heel verstandig uit eigen beweging weg gaan er is er tenminste ook één die er als fransciser uit word geknikkerd. De vestiging VRC blijft wel bestaan hoe dit verder gaat word binnenkort bekend.>>>
>>>
Zoals ik zei wie ik ben maakt niet uit maar ik weet dat jij zulke info graag deelt op het net. Als je dat gaat doen dan vanaf morgen avond dan is officeel bekend.
Ik weet niet wat diegene hier precies mee bedoelt???
06.01.12 | 20:34 | wat is er aan de hand?
Wat nu ik dacht dat de lijst op de site van rc onder de postcodes utrecht / hilversum langer was? weet iemand meer?
-Wat ik zie:
Allemaal nieuwe namen.
Nieuwe lading slachtoffers voor Henk en consorten?
Bestaande instructeurs zijn weg.
Maar dat wisten we al, want je ziet ze nu helemaal niet meer rijden.
Ja, met eigen dakbordjes.
@ Y. van Ark.
Heb je ook de nieuwe auto’s al zien rijden? Lady Licence…….
Andere kleur, zelfde concept en ook geen toekomst……….
En als je een RCer spreekt, allemaal dezelfde en bekende klachten.
Wanneer word dit nu eens gestopt…..
Als je net zo allergisch bent voor RC als ik dan blijf je niezen….. :-)
Ik hoop dan ook oprecht dat er toekomstige instructeurs dit allemaal goed in zich opnemen en dat deze organisatie die aan elkaar hangt van B…S.. en mooie praatjes eens gestopt word.
@Y. van Ark
Heb je de nieuwe auto’s al zien rijden? Lady Licence……
Weer een nieuwe aanwinst??????? uit de RC hoed….
Ik hoop nu eens dat toekomstige instructeurs zich deze info allemaal goed in zich opnemen en dat deze organisatie niet nog meer slachtoffers kan maken.
Normaal gesproken telt een gewaarschuwd mens voor 2…
Als iedereen nu eens allergisch zou zijn voor leugens…..wat zou er dan geniest worden daar op kantoor als ze weer een kandidaat er bij willen lappen….
Is Utrecht nou ook al wakker geworden?! Slimme zet van Harold en zijn kornuiten!
Nieuwe zaken?
Politie korps regio Utrecht bellen.
Vragen naar K.R. Ruller of C.P. Brouwer.
Financiële recherche is ermee bezig.
Wat is er nou weer aan de hand in Woudenberg … euuhhh Almere vanaf deze week want de grote boze wolf gaat verhuizen.
Laat maar komen!
We zijn klaar voor dat zooitje ongeregeld hier.
Kansloos zijn ze.
Markt is hier namelijk MEGA verzadigd.
Ik zie alle ex RCers uit Almere met eigen bordjes rijden.
Sporadisch hoor, dat dan weer wel.
En die LadyLicense auto 2x zien rijden, je raadt het al: leeg natuurlijk.
Zijn laatste dagen hebben geslagen hoop ik.
Je hoort overal dat bestaande RC’ers stoppen met de formule en doorgaan onder hun eigen naam of er helemaal mee stoppen. De echte reden van de verhuizing zullen we natuurlijk nooit horen, het zal vast ergens met geld te maken hebben.
De reden van de verhuizing?
Nou aangezien de locatie in Utrecht niet meer heeft voor zijn academy moet hij wel wat anders hebben. Daarnaast is het dichter bij huis van hem en de meeste van zijn werknemers.
Lady License…
Gezien de voorwaarden riekt dit naar discriminatie van sekse.
Nu nog een slimme ‘jongen’ (meisje mag ook) dit dit onder de aandacht brengt bij een rechter…
dit dit = die dit ;)
Vd week kennis gemaakt met Dhr Bakker via banenbeurs 010.
Dhr Bakker is een gladde prater. Hij is vandaag bij mij thuis geweest om zijn concept uit te leggen.
Franchise:
420 euro voor Aygo,
400 pensioen en ziektekosten verzekering
95 euro adm ondersteuning
berekening 31 km per les
Voor 32 u lesgeven zou het bruto inkomen 3340 euro per maand zijn.
Blij dat ik vandaag op deze site ben beland. Ik laat Dhr Bakker maar links liggen.
Bedankt….
Oja 425 euro voor Dhr Bakker
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=88&t=127593
And the story continues.