‘Nieuw logo VRB moet verwarring met SRB gaan voorkomen’

De VRB presenteert eind september een nieuw logo en een nieuwe huisstijl, waarmee de vereniging zich duidelijker wil neerzetten binnen de rijschoolbranche. “Te vaak werd en wordt gedacht dat SRB en VRB hetzelfde is. Om aan deze onduidelijkheid een eind te maken, slaan we nu nieuwe wegen in”, zo laat VRB-voorzitter Peter van Neck weten. 

“Al heel lang leefde de wens bij bestuur en leden om zich duidelijker te profileren. Herhaaldelijk meenden rijscholen en rijinstructeurs dat zij politiek én vakinhoudelijk vertegenwoordigd werden. Nadien bleek dat zij alleen deelnemer waren van de inkooporganisatie SRB”, aldus Van Neck.

Samenwerking

Tussen branchevereniging VRB en de stichting SRB, die voor inkoopbelangen van rijschoolhouders opkomt, loopt al sinds 2010 een samenwerking, maar ze bestaan naast elkaar. Een VRB-lid hoeft geen SRB-lid te zijn en omgekeerd.

Echter de logo’s en de huisstijl van de vereniging en de stichting komen vrijwel overeen. Omdat dat soms onduidelijkheid geeft over het verschil tussen de twee partijen, worden daarin nu dus verandering aangebracht. Het nieuwe logo en de huisstijl van branchevereniging VRB worden tijdens de ledenvergadering van 26 september gepresenteerd, zo kondigt Van Neck aan.

Rijinstructeur

VRB behartigt de belangen van haar leden op vakinhoudelijk gebied, zo stelt de voorzitter. “VRB wil door haar aanwezigheid in overleggen die de toekomst van de rijinstructeur bepalen, actief en in een duidelijke voortrekkersrol met initiatieven komen. Initiatieven die niet alleen het kennisniveau van de leden omhoog tillen, maar ook bewerkstelligen dat de werkomstandigheden een positieve boost krijgen.” Bij de VRB zijn zo’n 370 rijscholen aangesloten.

Auteur: Roosmarijn Dierick

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Nieuw logo VRB moet verwarring met SRB gaan voorkomen’ | RijschoolPro

‘Nieuw logo VRB moet verwarring met SRB gaan voorkomen’

De VRB presenteert eind september een nieuw logo en een nieuwe huisstijl, waarmee de vereniging zich duidelijker wil neerzetten binnen de rijschoolbranche. “Te vaak werd en wordt gedacht dat SRB en VRB hetzelfde is. Om aan deze onduidelijkheid een eind te maken, slaan we nu nieuwe wegen in”, zo laat VRB-voorzitter Peter van Neck weten. 

“Al heel lang leefde de wens bij bestuur en leden om zich duidelijker te profileren. Herhaaldelijk meenden rijscholen en rijinstructeurs dat zij politiek én vakinhoudelijk vertegenwoordigd werden. Nadien bleek dat zij alleen deelnemer waren van de inkooporganisatie SRB”, aldus Van Neck.

Samenwerking

Tussen branchevereniging VRB en de stichting SRB, die voor inkoopbelangen van rijschoolhouders opkomt, loopt al sinds 2010 een samenwerking, maar ze bestaan naast elkaar. Een VRB-lid hoeft geen SRB-lid te zijn en omgekeerd.

Echter de logo’s en de huisstijl van de vereniging en de stichting komen vrijwel overeen. Omdat dat soms onduidelijkheid geeft over het verschil tussen de twee partijen, worden daarin nu dus verandering aangebracht. Het nieuwe logo en de huisstijl van branchevereniging VRB worden tijdens de ledenvergadering van 26 september gepresenteerd, zo kondigt Van Neck aan.

Rijinstructeur

VRB behartigt de belangen van haar leden op vakinhoudelijk gebied, zo stelt de voorzitter. “VRB wil door haar aanwezigheid in overleggen die de toekomst van de rijinstructeur bepalen, actief en in een duidelijke voortrekkersrol met initiatieven komen. Initiatieven die niet alleen het kennisniveau van de leden omhoog tillen, maar ook bewerkstelligen dat de werkomstandigheden een positieve boost krijgen.” Bij de VRB zijn zo’n 370 rijscholen aangesloten.

Auteur: Roosmarijn Dierick

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.