Bovag-rijscholen krijgen eigen branche-editie Bovagkrant
Rijscholen die Bovag-lid zijn, ontvangen vanaf volgend jaar naast tien algemene editie ook zes keer per jaar een Bovagkrant die specifiek op de rijschoolbranche is toegespitst. Het vernieuwde ledenblad verschijnt vanaf volgend jaar in acht verschillende branche-edities, allen met een eigen cover en eigen relevante artikelen. “Onderwerpen die voor alle leden van Bovag interessant zijn, zoals de cao, juridische zaken, werkgeverszaken en innovatie zijn in alle edities hetzelfde.” Dat laat de branchevereniging weten.
In de nieuwe Bovagkrant worden alleen nog Bovag-gerelateerde onderwerpen opgenomen. “We laten het branchenieuws over aan de vakbladen en richten ons specifiek op Bovag-nieuws en ondernemersverhalen. Hiermee willen we ons netwerk van ondernemers verder verbinden”, aldus de nieuwe hoofdredacteur Elvira Spoelstra.
Branchevereniging
“De Bovagkrant moet echt weer een blad van en voor Bovag-ondernemers worden”, zo laat Spoelstra weten. Per 1 januari gaat de brancheorganisatie dan ook zelf het ledenblad uitgeven. “De nieuwe kranten moeten inspireren in ondernemerschap en innovatie en onze lobby beter zichtbaar maken.”
De frequentie van de branche-edities is afhankelijk van de afdelingsgrootte. Hoe groter de afdeling, hoe vaker de leden een eigen editie ontvangen. In het geval van de rijscholen betekent het dat ze zestien keer per jaar een Bovagkrant ontvangen, waarvan zes specifiek voor de rijschool. De overige tien edities zijn algemene versies. De nieuwe uitgave krijgt de uitstraling van een magazine op A4-plusformaat en wordt 32 pagina’s dik, zo wordt gesteld.
Nieuwsbrief
Met ingang van 1 januari verdwijnt daarnaast de digitale Bovagkrant-nieuwsbrief. Ondernemers krijgen Bovag-nieuws op dit moment in veel verschillende nieuwsbrieven in hun mailbox, dus ook hierin moet efficiënter te werk worden gegaan, zo is de gedachte. Vanaf volgend jaar worden enkel nog de afdelingsspecifieke nieuwsbrieven verstuurd.
“Ondernemers krijgen dus alleen nog nieuws op maat’, licht Spoelstra toe. De site Bovagkrant.nl blijft overigens wel bestaan, maar krijgt de functie van nieuwsarchief waar geïnteresseerden blader-pdf’s van de verschillende edities kunnen bekijken, de tariefkaart kunnen downloaden of een abonnement kunnen aanvragen.
“Onderwerpen die voor alle leden van Bovag interessant zijn, zoals de cao,”
Ik volg de nieuwsberichten, maar dit is mij ontgaan. Sinds wanneer is er een cao voor werknemers die in dienst zijn bij een rijschool?
Onderwerpen die voor Bovagleden interessant zijn zoals een toenmalige ESF subsidie. Vanuit EU beschikbaar voor alle bijscholingen en door Bovag in Nederland beschikbaar voor alleen Bovag leden en aanverwante partners in busines. Vraag me nog steeds af of dit uberhaupt zo de bedoeling is geweest van de EU subsidie en of dit rechtmatig is verlopen met name de weg via het speciaal voor deze subsidie opgerichte partner van de Bovag.