Puntenverdeling Rijscholenkiezer begin februari aangepast

Het algoritme achter de Rijscholenkiezer wordt aangepast. Zo wordt binnenkort in de puntentelling voor rijscholen een duidelijker onderscheid gemaakt tussen lidmaatschappen van brancheverenigingen mét en zonder een geschillencommissie, een klachten- en een garantiefonds. Een Bovag-lid zal, zoals het er nu naar uitziet, dus meer punten krijgen dan leden van FAM en VRB. Ook gaat het aantal examens van een rijschool zwaarder meetellen in de weging. “Wij hebben deze stap gezet op basis van onze eigen ervaringen, gesprekken uit de branche en een gebruikerstest onder jongeren. De verbeteringen die we op basis hiervan willen invoeren, worden nu getest”, aldus projectleider Nard Gilsing. De aanpassingen worden naar alle waarschijnlijkheid begin februari doorgevoerd.

Mogelijk worden de 0,75 sterren die een rijschool momenteel voor lidmaatschap van een branchevereniging kan ontvangen in de nieuwe situatie opgesplitst. “Daar zijn meerdere mogelijkheden voor. Daarom gaan we eerst tests uitvoeren om te bepalen wat de beste manier is.” Lidmaatschap van een van de drie branchevereniging levert op dit moment 0,75 van de in totaal 5 toe te kennen sterren op.

Rijschool

“Ons hoofddoel blijft de consument helpen in het maken van een goede keuze voor een rijschool. Zo is het gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld een garantiefonds iets wat voordelen kan bieden”, aldus Gilsing. “En dat moet dus beloond worden.” Stichting TeamAlert, de verkeersveiligheidsstichting achter de Rijscholenkiezer, kreeg vanuit de branche veel kritiek op de puntentelling en de daaruit voortvloeiende rangschikking van rijscholen op de pagina. Vooral de extra punten voor lidmaatschap van een van de drie brancheverenigingen stuitte menig rijschoolhouder tegen de borst. “We hebben hierover veel mailtjes, telefoontjes en berichten via social media ontvangen. In overleg met de andere betrokken partijen hebben we dan ook besloten een en ander te veranderen en de reacties uit de branche daarin mee te nemen.”

Ook het hebben van een garantiefonds of een klachtencommissie gaat ook het aantal examens per jaar van een rijschool in het algoritme zwaarder wegen. “Het gaat dan met name om rijscholen die enkele examens per jaar verzorgen. Het is in die gevallen immers lastig om uitspraken te doen over de kwaliteit van de rijschool.” Ook deze aanpassing zal begin februari worden gedaan.

Kwaliteit

Naast deze wat Gilsing noemt ‘grote ontwikkelingen’, zullen in de komende maanden ook enkele kleinere zaken in de Rijscholenkiezer worden aangepast. “Jongeren kunnen bij het invullen van een review momenteel bijvoorbeeld geen context geven bij de duur van de rijopleiding. Maar dat een leerling een bovengemiddeld aantal rijlessen nodig heeft gehad, wil niet meteen zeggen dat de kwaliteit van de rijschool niet goed is. Binnenkort kunnen leerlingen het dan ook aangeven als ze extra begeleiding nodig hadden vanwege bijvoorbeeld ADHD, autisme of faalangst.”

Ook kreeg TeamAlert naar zeggen van de projectleider via verschillende kanalen reacties op de review-vraag ‘ben je geslaagd, ja of nee?’. “Leerlingen bleken te denken dat het antwoord ‘nee’ betekende dat ze voor hun praktijk-examen gezakt waren. Om duidelijker te maken dat het ook kan betekenen dat de rijopleiding nog niet is afgerond, voegen we de antwoordmogelijkheid ‘ik ben nog bezig’ toe.”

Consument

TeamAlert laat sinds donderdag in de overzichtspagina van rijscholen duidelijker zien of een rijschool wel of niet is aangesloten bij een branchevereniging. “Alleen wanneer een rijschool lid is van een brancheorganisatie laten we dit door middel van een vink én de tekst ‘aangesloten bij een branchevereniging’ zien. Bij een rijschool die geen lid is, wordt niets getoond.” Het aantal zoekresultaten per pagina wordt daarnaast binnenkort van tien naar dertig verhoogd om de zoekervaring te verbeteren en meer overzicht te geven, zo laat Gilsing weten. “Deze kleinere aanpassingen zullen naar verwachting eind volgende week al worden doorgevoerd.”

De projectleider stelt blij te zijn met de feedback op de Rijscholenkiezer die via verschillende kanalen bij TeamAlert binnenkomt. “We blijven de website continu verbeteren en de input die we hebben ontvangen helpt ons hierbij. Het bouwen van een website gaat echter in fases, waarbij stapsgewijs verbeteringen worden doorgevoerd. Dit gaat niet over een nacht ijs. We zijn dan ook continu in gesprek met alle betrokken partijen en willen de doorontwikkelingen eerst goed getest hebben voor we deze doorvoeren.”

Branche

Hij stelt het overigens jammer te vinden dat er sinds de lancering van de Rijscholenkiezer voornamelijk aandacht is geweest voor de zaken die aangepast moesten worden. “De kritiek was terecht, maar het is jammer dat de focus enkel ligt op het schrijven van reviews, terwijl de Rijscholenkiezer juist is ontwikkeld om naast reviews jongeren ook advies en informatie te geven. Ik hoop dat de huidige doorontwikkeling ervoor zorgt dat de aandacht weer komt te liggen op de voorlichting aan jongeren. Ons primaire doel blijft het helpen en informeren van deze groep. Daar blijven we ons met man en macht voor inzetten.”

Om op de wensen van die consumenten in te spelen, konden bezoekers van de Rijscholenkiezer in de afgelopen weken een gebruikersentest invullen. De vragen zijn tevens aan een focusgroep van jongeren voorgelegd. “Het geeft ons extra informatie over onder andere het gebruik van de website. Wat in de resultaten duidelijk naar voren kwam was dat een hoog slagingspercentage door de respondenten als belangrijkste factor voor de keuze van een rijschool wordt gezien. Daarna volgen flexibele lestijden en lessen in de buurt van de woonplek. Anders dan wat je zou verwachten, lijkt een lage prijs helemaal niet het belangrijkste te zijn voor jongeren. Zij noemden dit pas als vijfde van zeven punten”, aldus Gilsing.

Bezoekers

De online vragenlijst werd 150 keer ingevuld, waarvan ook door rijschoolhouders. “De antwoorden van die laatste groep gaan absoluut niet verloren, maar die hebben we er voor dit onderzoek wel uitgefilterd. Het ging ons hier echt om de jongeren.” TeamAlert is het onderzoek nog aan het afronden en verdere conclusies aan het formuleren, zo laat de projectleider weten.

De Rijscholenkiezer werd volgens de laatste cijfers sinds de lancering van de site door 38.000 unieke bezoekers bekeken. “Dat komt neer op zo’n 12.500 personen per maand.” Er zijn inmiddels bijna 4.000 reviews achtergelaten en in totaal 2.000 rijschoolprofielen zijn aangevuld. Dit op een totaal van ruim 8.000 rijscholen in de database. “Grofweg een kwart van de rijschoolhouders heeft dus de moeite genomen om gegevens aan te vullen“, aldus Gilsing.

Review

Van de 4.000 reviews in de Rijscholenkiezer, zijn er inmiddels 157 verwijderd, zo laat Gilsing daarnaast weten. “Deze reviews zijn verwijderd naar aanleiding van misbruikmeldingen via het formulier op onze website. Het betrof reviews die onterecht waren ingevuld of bij navraag niet bleken te kloppen. Voor zover wij na kunnen gaan, is zo’n 96 procent van de reviews correct. Ons webcare team is hier scherp op en onderzoekt alle meldingen.”

In de eerste maanden na de lancering van de site was er veel kritiek op de mogelijkheid om onbeperkt reviews bij verschillende rijscholen achter te laten. Dit kon zowel een onterecht positief als negatief beeld van de rijschool geven. Door middel van een IP-check is dit inmiddels redelijk tegengegaan: het achterlaten van meer dan één beoordeling per IP-adres is onmogelijk gemaakt. TeamAlert heeft met de brancheorganisaties de afgelopen tijd gesprekken gevoerd over een gesloten reviewsysteem, zo wordt aangegeven. Momenteel wordt deze mogelijkheid verder verkend door de verkeersveiligheidsstichting.

Eigendom

In de branche is in de afgelopen maanden tevens onrust ontstaan rond de eigendomsrechten van de gegevens die in de Rijscholenkiezer worden achtergelaten. Zo zouden ze bij het internetbedrijf liggen dat het platform voor TeamAlert bouwde. Gilsing reageert hier op: “De Rijscholenkiezer is een initiatief van TeamAlert en de verzamelde data, zoals reviews, zijn eigendom van TeamAlert. Binnenkort wordt dit ook explicieter op de website vermeld om eventuele verwarring te voorkomen.”

Roosmarijn Dierick

Auteur: Roosmarijn Dierick

17 reacties op “Puntenverdeling Rijscholenkiezer begin februari aangepast”

Mike van Wijngaarden|15.01.15|12:52

weg met die site,
geen goeie site er zijn meer rijscholen zonder lidmaatschaap
dan met.

deze site is niet eerlijk er mag geen onderscheid zijn
of je lid ben van een branchevereniging of niet lid.
dit onderscheid heb niks te maken met kwaliteit.
kijk maar naar de bovag daar zit meer leden onder het gemild
dan er boven. brrbrbrrbrbrbrb

mark fontein|15.01.15|13:31

mensen willen gewoon voor de gek gehouden worden. de mensen willen gevoerd worden met bergen subjectieve informatie en dit soort clubjes en de minister en de “old boys” maffia netwerken spelen daar handig op in. Een aantal nog veel belangrijkere punten slaan ze voor het gemak maar over om het logge apparaat maar in stand te houden en rijschooltjes en instructeurs als melkkoe te bombarderen. What’s new? zou je zeggen in dit land!

Peter Hanemaaijer|15.01.15|13:33

Slechte zaak dat Bovag leden een hogere waardering krijgen dan rijscholen die niet bij de Bovag aangesloten zijn.

Pieter Coenen|15.01.15|13:38

Rijscholen moeten zich verenigen in een branchevereniging en van daaruit een stem in het kapittel krijgen. Maar dit zal wel nooit gebeuren zolang de neuzen niet de zelfde kant uitwijzen.

René Smoors Deventer|15.01.15|15:11

Beetje vreemd om te doen alsof er onafhankelijke voorlichting wordt gegeven waar rijscholen die aangesloten zijn bij de Bovag (en hier dus 500€ per jaar voor neer tellen) een hogere score krijgen dan rijscholen die bij één van de twee andere brancheorganisaties lid zijn óf er bewust voor kiezen om er helemaal niet mee geassocieerd te worden.

Gelukkig heeft mijn rijschool deze site niet nodig. Gewoon goed en eerlijk het bedrijf leiden. Geen rijschoolkiezer nodig.

Kees Foks|15.01.15|16:00

Er zijn verbeteringen te constateren . Maar de reviews moeten helemaal verdwijnen we zijn geen Turks hotel met veel personeel, maar eenmans bedrijven. Bij een slechte /onterechte /onjuiste review is het leed al geschiet op het moment van plaatsing. Dan ontbreekt nog steeds de opgave van het aantal TTT dat een rijschool inkoopt . Daardoor weet de as leerling niet of er een verplicht/sterk geadviseerd bij deze rijschool van toepassing is . ook ontbreekt automaat als aparte cat.

Marc van Osch|15.01.15|16:12

Wat een vreselijke onzin weer heeft ook helemaal niks met kwaliteit te maken wat een lachertje wat wij ook nog eens met zijn allen betalen geld verspillers.

Erma Pieper|15.01.15|16:21

zeker onzin, om lid te zijn van een branchevereniging waarbij je veel lidmaatschapsgeld moet betalen , zegt nog niets van de kwaliteit van een rijschool.
Ik heb al 40 jaar mijn rijschool en krijg nu leerlingen van vaders en moeders die bij mij hun rijbewijs hebben gehaald, dat zegt wat van je rijschool, als je het werk goed doet, krijg je vanzelf respons, hoef ik nergens lid van te zijn, die doen toch niets voor mij of mijn leerlingen.

Henk Hendriks|15.01.15|23:15

Ben wel benieuwd hoe het met de extra punten gaat voor het waarborgfonds van de Bovagleden, die via Groupon en dergelijke met stuntprijzen werken en zelfs geld meebrengen. Bovag verklaarde laatst, dat deze lieden en /of hun leerlingen geen aanspraak op dit fonds konden maken. Ben dus benieuwd of die punten dan weer afgetrokken worden. Lijkt mij wel logisch

Jan van Meurs|16.01.15|00:02

Kan ik mezelf ook laten verwijderen bij die rijscholenkiezer??????
En later terug komen als die BOVAG eindelijk eens opgedoekt zal zijn.
B-ij
O-ns
V-erlies je
A-ltijd een hoop lidmaadschaps
G-eld

Jan Struik|16.01.15|00:38

Ik maak mezelf om die site niet druk hoor. Hoe de puntentelling ook is. Men kan met allerlei oncontroleerbare cijfers schermen, feit is dat geen leerling van mij ooit van deze site gehoord heeft. En men gaat BOVAG leden meer puntjes geven omdat Bovag bij de minister midden in bed ligt. Tip: zoek op Facebook eens naar de groep rijinstructeurs (besloten groep)met bijna 1000 leden (da’s meer dan de BOVAG) en lees daar de meningen eens. Daar wordt echt de waarheid gezegd.

Ikke Ben|16.01.15|10:44

De BOVAG beweert dat de helft van alle rijexamens door BOVAG leden(798) wordt gedaan en de andere helft door niet-Bovag leden (798).
Er zijn een kleine 8000 rijscholen, deze minus 1596 zijn 6404 rijscholen die volgens de BOVAG blijkbaar geen examens doen…

De rijscholenkiezer is niets meer en niets minder dan een reclame instrument voor de BOVAG

Steven Koestal|16.01.15|13:14

Dus omdat ik die brancheverenigingen niet vertrouw krijg ik nu ‘puntenaftrek’ !!!
Nog een goede reden om niet lid te worden.
Allemaal vriendjespolitiek met het verkopen van gebakken lucht.
En daarbij heb ik hen echt niet nodig !!!

Begin Je Rijles|16.01.15|15:26

In ons register kan iedereen zich gratis aanmelden voor een basisregistratie, ongeacht of je wel of geen lid bent van een belangenvereniging.

Willy Davina|22.01.15|13:17

Zij zeggen het nog niet, maar niet aangesloten rijscholen vinden ze gewoon minder waardig.
Wij Eliten!!!!??

Frank Dekkers|26.01.15|23:22

Volgens deze bizarre site is de beste rijschool uit Amsterdam een Rijschool uit Haarlem, die aangevinkt dat ze ook les geven in Amsterdam. Volgens de al bestaande site van het CBR zelf, had deze super-rijschool welgeteld EEN examen in Amsterdam in de afgelopen 3 maanden. Jammer dat de rijscholenkiezer en de bovag niet begrijpen dat het slagingspercentage van een rijschool met meer dan 1 medewerker niets zegt over de kwaliteit van de individuele instructeur.

Interessant hoe de insteek is bij deze website. Het lijkt wel Sicilië. Erg triest. De BOVAG lijkt hier een hele dikke vinger in de pap te hebben.
Wie de schoen past, trekt hem aan.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Puntenverdeling Rijscholenkiezer begin februari aangepast | RijschoolPro

Puntenverdeling Rijscholenkiezer begin februari aangepast

Het algoritme achter de Rijscholenkiezer wordt aangepast. Zo wordt binnenkort in de puntentelling voor rijscholen een duidelijker onderscheid gemaakt tussen lidmaatschappen van brancheverenigingen mét en zonder een geschillencommissie, een klachten- en een garantiefonds. Een Bovag-lid zal, zoals het er nu naar uitziet, dus meer punten krijgen dan leden van FAM en VRB. Ook gaat het aantal examens van een rijschool zwaarder meetellen in de weging. “Wij hebben deze stap gezet op basis van onze eigen ervaringen, gesprekken uit de branche en een gebruikerstest onder jongeren. De verbeteringen die we op basis hiervan willen invoeren, worden nu getest”, aldus projectleider Nard Gilsing. De aanpassingen worden naar alle waarschijnlijkheid begin februari doorgevoerd.

Mogelijk worden de 0,75 sterren die een rijschool momenteel voor lidmaatschap van een branchevereniging kan ontvangen in de nieuwe situatie opgesplitst. “Daar zijn meerdere mogelijkheden voor. Daarom gaan we eerst tests uitvoeren om te bepalen wat de beste manier is.” Lidmaatschap van een van de drie branchevereniging levert op dit moment 0,75 van de in totaal 5 toe te kennen sterren op.

Rijschool

“Ons hoofddoel blijft de consument helpen in het maken van een goede keuze voor een rijschool. Zo is het gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld een garantiefonds iets wat voordelen kan bieden”, aldus Gilsing. “En dat moet dus beloond worden.” Stichting TeamAlert, de verkeersveiligheidsstichting achter de Rijscholenkiezer, kreeg vanuit de branche veel kritiek op de puntentelling en de daaruit voortvloeiende rangschikking van rijscholen op de pagina. Vooral de extra punten voor lidmaatschap van een van de drie brancheverenigingen stuitte menig rijschoolhouder tegen de borst. “We hebben hierover veel mailtjes, telefoontjes en berichten via social media ontvangen. In overleg met de andere betrokken partijen hebben we dan ook besloten een en ander te veranderen en de reacties uit de branche daarin mee te nemen.”

Ook het hebben van een garantiefonds of een klachtencommissie gaat ook het aantal examens per jaar van een rijschool in het algoritme zwaarder wegen. “Het gaat dan met name om rijscholen die enkele examens per jaar verzorgen. Het is in die gevallen immers lastig om uitspraken te doen over de kwaliteit van de rijschool.” Ook deze aanpassing zal begin februari worden gedaan.

Kwaliteit

Naast deze wat Gilsing noemt ‘grote ontwikkelingen’, zullen in de komende maanden ook enkele kleinere zaken in de Rijscholenkiezer worden aangepast. “Jongeren kunnen bij het invullen van een review momenteel bijvoorbeeld geen context geven bij de duur van de rijopleiding. Maar dat een leerling een bovengemiddeld aantal rijlessen nodig heeft gehad, wil niet meteen zeggen dat de kwaliteit van de rijschool niet goed is. Binnenkort kunnen leerlingen het dan ook aangeven als ze extra begeleiding nodig hadden vanwege bijvoorbeeld ADHD, autisme of faalangst.”

Ook kreeg TeamAlert naar zeggen van de projectleider via verschillende kanalen reacties op de review-vraag ‘ben je geslaagd, ja of nee?’. “Leerlingen bleken te denken dat het antwoord ‘nee’ betekende dat ze voor hun praktijk-examen gezakt waren. Om duidelijker te maken dat het ook kan betekenen dat de rijopleiding nog niet is afgerond, voegen we de antwoordmogelijkheid ‘ik ben nog bezig’ toe.”

Consument

TeamAlert laat sinds donderdag in de overzichtspagina van rijscholen duidelijker zien of een rijschool wel of niet is aangesloten bij een branchevereniging. “Alleen wanneer een rijschool lid is van een brancheorganisatie laten we dit door middel van een vink én de tekst ‘aangesloten bij een branchevereniging’ zien. Bij een rijschool die geen lid is, wordt niets getoond.” Het aantal zoekresultaten per pagina wordt daarnaast binnenkort van tien naar dertig verhoogd om de zoekervaring te verbeteren en meer overzicht te geven, zo laat Gilsing weten. “Deze kleinere aanpassingen zullen naar verwachting eind volgende week al worden doorgevoerd.”

De projectleider stelt blij te zijn met de feedback op de Rijscholenkiezer die via verschillende kanalen bij TeamAlert binnenkomt. “We blijven de website continu verbeteren en de input die we hebben ontvangen helpt ons hierbij. Het bouwen van een website gaat echter in fases, waarbij stapsgewijs verbeteringen worden doorgevoerd. Dit gaat niet over een nacht ijs. We zijn dan ook continu in gesprek met alle betrokken partijen en willen de doorontwikkelingen eerst goed getest hebben voor we deze doorvoeren.”

Branche

Hij stelt het overigens jammer te vinden dat er sinds de lancering van de Rijscholenkiezer voornamelijk aandacht is geweest voor de zaken die aangepast moesten worden. “De kritiek was terecht, maar het is jammer dat de focus enkel ligt op het schrijven van reviews, terwijl de Rijscholenkiezer juist is ontwikkeld om naast reviews jongeren ook advies en informatie te geven. Ik hoop dat de huidige doorontwikkeling ervoor zorgt dat de aandacht weer komt te liggen op de voorlichting aan jongeren. Ons primaire doel blijft het helpen en informeren van deze groep. Daar blijven we ons met man en macht voor inzetten.”

Om op de wensen van die consumenten in te spelen, konden bezoekers van de Rijscholenkiezer in de afgelopen weken een gebruikersentest invullen. De vragen zijn tevens aan een focusgroep van jongeren voorgelegd. “Het geeft ons extra informatie over onder andere het gebruik van de website. Wat in de resultaten duidelijk naar voren kwam was dat een hoog slagingspercentage door de respondenten als belangrijkste factor voor de keuze van een rijschool wordt gezien. Daarna volgen flexibele lestijden en lessen in de buurt van de woonplek. Anders dan wat je zou verwachten, lijkt een lage prijs helemaal niet het belangrijkste te zijn voor jongeren. Zij noemden dit pas als vijfde van zeven punten”, aldus Gilsing.

Bezoekers

De online vragenlijst werd 150 keer ingevuld, waarvan ook door rijschoolhouders. “De antwoorden van die laatste groep gaan absoluut niet verloren, maar die hebben we er voor dit onderzoek wel uitgefilterd. Het ging ons hier echt om de jongeren.” TeamAlert is het onderzoek nog aan het afronden en verdere conclusies aan het formuleren, zo laat de projectleider weten.

De Rijscholenkiezer werd volgens de laatste cijfers sinds de lancering van de site door 38.000 unieke bezoekers bekeken. “Dat komt neer op zo’n 12.500 personen per maand.” Er zijn inmiddels bijna 4.000 reviews achtergelaten en in totaal 2.000 rijschoolprofielen zijn aangevuld. Dit op een totaal van ruim 8.000 rijscholen in de database. “Grofweg een kwart van de rijschoolhouders heeft dus de moeite genomen om gegevens aan te vullen“, aldus Gilsing.

Review

Van de 4.000 reviews in de Rijscholenkiezer, zijn er inmiddels 157 verwijderd, zo laat Gilsing daarnaast weten. “Deze reviews zijn verwijderd naar aanleiding van misbruikmeldingen via het formulier op onze website. Het betrof reviews die onterecht waren ingevuld of bij navraag niet bleken te kloppen. Voor zover wij na kunnen gaan, is zo’n 96 procent van de reviews correct. Ons webcare team is hier scherp op en onderzoekt alle meldingen.”

In de eerste maanden na de lancering van de site was er veel kritiek op de mogelijkheid om onbeperkt reviews bij verschillende rijscholen achter te laten. Dit kon zowel een onterecht positief als negatief beeld van de rijschool geven. Door middel van een IP-check is dit inmiddels redelijk tegengegaan: het achterlaten van meer dan één beoordeling per IP-adres is onmogelijk gemaakt. TeamAlert heeft met de brancheorganisaties de afgelopen tijd gesprekken gevoerd over een gesloten reviewsysteem, zo wordt aangegeven. Momenteel wordt deze mogelijkheid verder verkend door de verkeersveiligheidsstichting.

Eigendom

In de branche is in de afgelopen maanden tevens onrust ontstaan rond de eigendomsrechten van de gegevens die in de Rijscholenkiezer worden achtergelaten. Zo zouden ze bij het internetbedrijf liggen dat het platform voor TeamAlert bouwde. Gilsing reageert hier op: “De Rijscholenkiezer is een initiatief van TeamAlert en de verzamelde data, zoals reviews, zijn eigendom van TeamAlert. Binnenkort wordt dit ook explicieter op de website vermeld om eventuele verwarring te voorkomen.”

Roosmarijn Dierick

Auteur: Roosmarijn Dierick

17 reacties op “Puntenverdeling Rijscholenkiezer begin februari aangepast”

Mike van Wijngaarden|15.01.15|12:52

weg met die site,
geen goeie site er zijn meer rijscholen zonder lidmaatschaap
dan met.

deze site is niet eerlijk er mag geen onderscheid zijn
of je lid ben van een branchevereniging of niet lid.
dit onderscheid heb niks te maken met kwaliteit.
kijk maar naar de bovag daar zit meer leden onder het gemild
dan er boven. brrbrbrrbrbrbrb

mark fontein|15.01.15|13:31

mensen willen gewoon voor de gek gehouden worden. de mensen willen gevoerd worden met bergen subjectieve informatie en dit soort clubjes en de minister en de “old boys” maffia netwerken spelen daar handig op in. Een aantal nog veel belangrijkere punten slaan ze voor het gemak maar over om het logge apparaat maar in stand te houden en rijschooltjes en instructeurs als melkkoe te bombarderen. What’s new? zou je zeggen in dit land!

Peter Hanemaaijer|15.01.15|13:33

Slechte zaak dat Bovag leden een hogere waardering krijgen dan rijscholen die niet bij de Bovag aangesloten zijn.

Pieter Coenen|15.01.15|13:38

Rijscholen moeten zich verenigen in een branchevereniging en van daaruit een stem in het kapittel krijgen. Maar dit zal wel nooit gebeuren zolang de neuzen niet de zelfde kant uitwijzen.

René Smoors Deventer|15.01.15|15:11

Beetje vreemd om te doen alsof er onafhankelijke voorlichting wordt gegeven waar rijscholen die aangesloten zijn bij de Bovag (en hier dus 500€ per jaar voor neer tellen) een hogere score krijgen dan rijscholen die bij één van de twee andere brancheorganisaties lid zijn óf er bewust voor kiezen om er helemaal niet mee geassocieerd te worden.

Gelukkig heeft mijn rijschool deze site niet nodig. Gewoon goed en eerlijk het bedrijf leiden. Geen rijschoolkiezer nodig.

Kees Foks|15.01.15|16:00

Er zijn verbeteringen te constateren . Maar de reviews moeten helemaal verdwijnen we zijn geen Turks hotel met veel personeel, maar eenmans bedrijven. Bij een slechte /onterechte /onjuiste review is het leed al geschiet op het moment van plaatsing. Dan ontbreekt nog steeds de opgave van het aantal TTT dat een rijschool inkoopt . Daardoor weet de as leerling niet of er een verplicht/sterk geadviseerd bij deze rijschool van toepassing is . ook ontbreekt automaat als aparte cat.

Marc van Osch|15.01.15|16:12

Wat een vreselijke onzin weer heeft ook helemaal niks met kwaliteit te maken wat een lachertje wat wij ook nog eens met zijn allen betalen geld verspillers.

Erma Pieper|15.01.15|16:21

zeker onzin, om lid te zijn van een branchevereniging waarbij je veel lidmaatschapsgeld moet betalen , zegt nog niets van de kwaliteit van een rijschool.
Ik heb al 40 jaar mijn rijschool en krijg nu leerlingen van vaders en moeders die bij mij hun rijbewijs hebben gehaald, dat zegt wat van je rijschool, als je het werk goed doet, krijg je vanzelf respons, hoef ik nergens lid van te zijn, die doen toch niets voor mij of mijn leerlingen.

Henk Hendriks|15.01.15|23:15

Ben wel benieuwd hoe het met de extra punten gaat voor het waarborgfonds van de Bovagleden, die via Groupon en dergelijke met stuntprijzen werken en zelfs geld meebrengen. Bovag verklaarde laatst, dat deze lieden en /of hun leerlingen geen aanspraak op dit fonds konden maken. Ben dus benieuwd of die punten dan weer afgetrokken worden. Lijkt mij wel logisch

Jan van Meurs|16.01.15|00:02

Kan ik mezelf ook laten verwijderen bij die rijscholenkiezer??????
En later terug komen als die BOVAG eindelijk eens opgedoekt zal zijn.
B-ij
O-ns
V-erlies je
A-ltijd een hoop lidmaadschaps
G-eld

Jan Struik|16.01.15|00:38

Ik maak mezelf om die site niet druk hoor. Hoe de puntentelling ook is. Men kan met allerlei oncontroleerbare cijfers schermen, feit is dat geen leerling van mij ooit van deze site gehoord heeft. En men gaat BOVAG leden meer puntjes geven omdat Bovag bij de minister midden in bed ligt. Tip: zoek op Facebook eens naar de groep rijinstructeurs (besloten groep)met bijna 1000 leden (da’s meer dan de BOVAG) en lees daar de meningen eens. Daar wordt echt de waarheid gezegd.

Ikke Ben|16.01.15|10:44

De BOVAG beweert dat de helft van alle rijexamens door BOVAG leden(798) wordt gedaan en de andere helft door niet-Bovag leden (798).
Er zijn een kleine 8000 rijscholen, deze minus 1596 zijn 6404 rijscholen die volgens de BOVAG blijkbaar geen examens doen…

De rijscholenkiezer is niets meer en niets minder dan een reclame instrument voor de BOVAG

Steven Koestal|16.01.15|13:14

Dus omdat ik die brancheverenigingen niet vertrouw krijg ik nu ‘puntenaftrek’ !!!
Nog een goede reden om niet lid te worden.
Allemaal vriendjespolitiek met het verkopen van gebakken lucht.
En daarbij heb ik hen echt niet nodig !!!

Begin Je Rijles|16.01.15|15:26

In ons register kan iedereen zich gratis aanmelden voor een basisregistratie, ongeacht of je wel of geen lid bent van een belangenvereniging.

Willy Davina|22.01.15|13:17

Zij zeggen het nog niet, maar niet aangesloten rijscholen vinden ze gewoon minder waardig.
Wij Eliten!!!!??

Frank Dekkers|26.01.15|23:22

Volgens deze bizarre site is de beste rijschool uit Amsterdam een Rijschool uit Haarlem, die aangevinkt dat ze ook les geven in Amsterdam. Volgens de al bestaande site van het CBR zelf, had deze super-rijschool welgeteld EEN examen in Amsterdam in de afgelopen 3 maanden. Jammer dat de rijscholenkiezer en de bovag niet begrijpen dat het slagingspercentage van een rijschool met meer dan 1 medewerker niets zegt over de kwaliteit van de individuele instructeur.

Interessant hoe de insteek is bij deze website. Het lijkt wel Sicilië. Erg triest. De BOVAG lijkt hier een hele dikke vinger in de pap te hebben.
Wie de schoen past, trekt hem aan.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.