Kamerlid De Pater: ‘Rijscholen hebben taak in verbeteren verkeersveiligheid’ 

Rijscholen hebben een belangrijke maatschappelijke taak in het verbeteren van de verkeersveiligheid. Reden om te pleiten voor regulering van de rijschoolsector, vindt CDA-Kamerlid Wytske de Pater. Ze komt tot die conclusie na een werkbezoek aan Don Opleidingen in Naaldwijk.

Kamerlid De Pater ging vorige week op uitnodiging van de Bovag en MKB Nederland langs bij Don Opleidingen. Haar bezoek vond plaats op 15 november, de Dag van de Ondernemer. De Pater werd bij Don bijgepraat over verkeersveiligheid en technische innovaties zoals de ‘mirror cam

Regulering van rijschoolsector

Het bezoek was voor De Pater ook een manier om zichzelf te informeren over de rijscholenbranche. Daarbij kwam ook het opnieuw te schrijven ‘startdocument voor rijscholen’ aan de orde, waaraan diverse belangenorganisaties (waaronder Bovag) zich vorige week committeerden en dat bedoeld is om de professionaliteit in de branche te verhogen. De Pater ziet bij het invullen van het Strategische Plan Verkeersveiligheid 2030 (SPV) een belangrijke rol voor de rijscholen, bijvoorbeeld in het aanbieden van permanente verkeerseductie. Ze wil zich in het debat daarover in december extra inzetten voor regulering in de branche. 

Verkeersveiligheid

Het Kamerlid werd bij Don Opleidingen vergezeld door Jacco Vonhof, voorzitter van MKB Nederland en Hannie Stappers die bij de Bovag public affairs verzorgt. Don Opleidingen heeft zichzelf ten doel gesteld om “de samenleving iedere dag bewuster te maken rondom bedrijfs- en verkeersveiligheid”.

CDA-Kamerlid Wytske de Pater-Postma zet zich in de Tweede Kamer in voor zaken die ervoor zorgen dat ieder gezin in de complexe en snel veranderende wereld mee kan komen. Volgens het Kamerlid moet elk kind een fijne basis krijgen. Speerpunten voor haar zijn onder meer kinderopvang, mantelzorg, zwangerschapsverlof voor vaders, huurwoningen en verkeersveiligheid.

Permanente verkeerseducatie

Erwin Don, Financieel directeur bij DON Opleidingen: “Als opleider hebben wij De Pater-Postma verteld dat we het zeer terecht zouden vinden om in debat te gaan over permanente verkeerseducatie. Nadat automobilisten en chauffeurs het rijbewijs hebben gehaald, zijn ze niet verplicht om de verkeerskennis te updaten. Automobilisten en chauffeurs zijn daardoor vaak niet op de hoogte van nieuwe verkeersregels en technische ontwikkelingen. Wil men verkeersongevallen verminderen, zouden wij zeker aanbevelen om te kijken naar een manier waarop we kunnen komen tot permanente verkeerseducatie, zodat alle automobilisten en chauffeurs altijd op de hoogte zijn van de nieuwste regels.”
Fotobijschrift: Van links naar rechts: Thom Dijkxhoorn (Don), CDA-Kamerlid Wytske De Pater, Rowan van Dijk (Don), Hannie Stappers (Bovag) en Erwin Don (Don).

Lees ook: 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Kamerlid De Pater: ‘Rijscholen hebben taak in verbeteren verkeersveiligheid’ | RijschoolPro

Kamerlid De Pater: ‘Rijscholen hebben taak in verbeteren verkeersveiligheid’ 

Rijscholen hebben een belangrijke maatschappelijke taak in het verbeteren van de verkeersveiligheid. Reden om te pleiten voor regulering van de rijschoolsector, vindt CDA-Kamerlid Wytske de Pater. Ze komt tot die conclusie na een werkbezoek aan Don Opleidingen in Naaldwijk.

Kamerlid De Pater ging vorige week op uitnodiging van de Bovag en MKB Nederland langs bij Don Opleidingen. Haar bezoek vond plaats op 15 november, de Dag van de Ondernemer. De Pater werd bij Don bijgepraat over verkeersveiligheid en technische innovaties zoals de ‘mirror cam

Regulering van rijschoolsector

Het bezoek was voor De Pater ook een manier om zichzelf te informeren over de rijscholenbranche. Daarbij kwam ook het opnieuw te schrijven ‘startdocument voor rijscholen’ aan de orde, waaraan diverse belangenorganisaties (waaronder Bovag) zich vorige week committeerden en dat bedoeld is om de professionaliteit in de branche te verhogen. De Pater ziet bij het invullen van het Strategische Plan Verkeersveiligheid 2030 (SPV) een belangrijke rol voor de rijscholen, bijvoorbeeld in het aanbieden van permanente verkeerseductie. Ze wil zich in het debat daarover in december extra inzetten voor regulering in de branche. 

Verkeersveiligheid

Het Kamerlid werd bij Don Opleidingen vergezeld door Jacco Vonhof, voorzitter van MKB Nederland en Hannie Stappers die bij de Bovag public affairs verzorgt. Don Opleidingen heeft zichzelf ten doel gesteld om “de samenleving iedere dag bewuster te maken rondom bedrijfs- en verkeersveiligheid”.

CDA-Kamerlid Wytske de Pater-Postma zet zich in de Tweede Kamer in voor zaken die ervoor zorgen dat ieder gezin in de complexe en snel veranderende wereld mee kan komen. Volgens het Kamerlid moet elk kind een fijne basis krijgen. Speerpunten voor haar zijn onder meer kinderopvang, mantelzorg, zwangerschapsverlof voor vaders, huurwoningen en verkeersveiligheid.

Permanente verkeerseducatie

Erwin Don, Financieel directeur bij DON Opleidingen: “Als opleider hebben wij De Pater-Postma verteld dat we het zeer terecht zouden vinden om in debat te gaan over permanente verkeerseducatie. Nadat automobilisten en chauffeurs het rijbewijs hebben gehaald, zijn ze niet verplicht om de verkeerskennis te updaten. Automobilisten en chauffeurs zijn daardoor vaak niet op de hoogte van nieuwe verkeersregels en technische ontwikkelingen. Wil men verkeersongevallen verminderen, zouden wij zeker aanbevelen om te kijken naar een manier waarop we kunnen komen tot permanente verkeerseducatie, zodat alle automobilisten en chauffeurs altijd op de hoogte zijn van de nieuwste regels.”
Fotobijschrift: Van links naar rechts: Thom Dijkxhoorn (Don), CDA-Kamerlid Wytske De Pater, Rowan van Dijk (Don), Hannie Stappers (Bovag) en Erwin Don (Don).

Lees ook: 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.