Column Frank Hoornenborg (Bovag): ‘Politiek aan zet’

‘Sluit je bij een branchevereniging aan en praat constructief mee, of accepteer dat de overheid niet naar de individuele mening van 8.000 rijschoolhouders kan luisteren.’ Voorzitter Frank Hoornenborg van branchevereniging Bovag is in zijn nieuwe column voor RijschoolPro duidelijk. Hij staat vierkant achter het startdocument van de Alliantie Samen Sterk. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu RijschoolPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche. Voor slechts € 6,50 per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

 
 

Onderwerpen: , ,

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

16 reacties op “Column Frank Hoornenborg (Bovag): ‘Politiek aan zet’”

Kees Nas|13.07.20|16:18

Onze geweldige organisaties hebben zich al jaren “bewezen”.
Afgelopen periode in coronatijd was het helemaal lachwekkend.
Ik schreeuw niet maar helaas zijn de meeste aanbevelingen niet waar de meeste rij instructeurs om vragen.
Dus ook al zou ik aansluiten bij een van de organisaties. Ik zie er geen toegevoegde waarde in.
Suc6 met de wervingscampagne

A.b|13.07.20|17:04

Hoi Kees,

Inderdaad steeds maar blijven oproepen om nieuwe klanten te werven. Ik wil eerst resultaten zien de praktijkbegeleiding moet weg anders betaal ik geen cent.

A.b|13.07.20|21:36

Kees,

Ik ben zelf lid geweest van een vereniging met het doel om de praktijkbegeleiding te laten verdwijnen maar uiteindelijk heb ik 2 jaar voor niks betaald en de boel daar opgezegd.

Veel dingen beloven en eindelijk komt er toch niks uit.

Kees Nas|13.07.20|23:00

Het is ook best merkwaardig om op te roepen om vooral lid te worden. Pas dan mag je constructief meepraten?
Als jullie echt naar ons rij instructeurs zou luisteren dan kom je inderdaad met echte oplossingen voor de vervelende problemen.
Iedere keer dat er iets aan commentaar hier geschreven wordt (en dat heb ik inmiddels best al heel wat keer gedaan) is er totaal 0 reactie van de kant van de Bovag.
Het lidmaatschap kost nogal wat.
Ik zie helaas weinig echte voordelen.
Overtuig me

Kees Nas|13.07.20|23:05

Ik denk toch dat er heel weinig instructeurs zitten te wachten op het examen. Vroeger theorie tegenwoordig praktijk.
We hebben al examen gedaan. Dit is een ellendig iets om de opleidingsinstituten te voorzien van extra inkomsten.
Niemand wordt er een betere instructeur van.
Dan komt er een nieuwe vereniging die dat (gedeeltelijk) weet te veranderen maar feitelijk moeten we nog steeds die ellende doorstaan.
Ook direct daarna “wordt lid”. Met bijbehorende hoge kosten.
Extra club erbij.

Kees Nas|13.07.20|23:10

En dan verdwijnen de rotte appels uit de markt als we ons aansluiten bij een clubje lieden die zich volstrekt belachelijk hebben gemaakt in de coronatijd?
Het spijt me maar de juiste club die ECHT ONZE belangen behartigt zie ik er niet tussen staan.
Zodra die club er is sluiten de 8000 instructeurs zich vanzelf aan.
Tot die tijd kan je iedere maand een mooi stukje schrijven maar wordt het er helaas niet beter op.

A.b|14.07.20|01:06

Klopt helemaal wat je zegt.

Ik trap daar zelf ook niet meer in. Ik heb genoeg geld betaald en uiteindelijk komt er toch niks uit. Wat betreft de praktijkbegeleiding, tja men gaat daarheen omdat het moet daarna gaat men toch op eigen manier verder dat heeft totaal geen zin.

Kees Nas|14.07.20|09:00

Net nog even naar het “startdocument” van de alliantie gekeken.
Er wordt juist gehamerd op bijscholing en dat de rijinstructeur mede verantwoordelijk is voor verkeersslachtoffers.
Ik denk dat de denkwijze van chauffeurs zeker te beïnvloeden is maar dat die chauffeur ook gehard wordt door de maatschappij.
Ik hoop dat elke instructeur het filmpje wel laat zien van het vreselijke ongeluk E40 in België met de uitvoegende auto.
Iedere dag zie ik mensen deze actie uitvoeren.
Wonderlijk toch?

Kees Nas|14.07.20|09:05

Dit is maar een van de vele voorbeelden die we iedere dag tegenkomen.
Afstand houden is er ook zo een. Ik heb het dan niet over 1,5 meter maar over ruim 2 seconden.
Als de politiek aan zet is om slachtoffers te verminderen vrees ik dat het landschap in Nederland zal moeten veranderen.
Veel minder gelijkvloerse kruisingen (kom je elkaar niet tegen dus geen aanrijding en is veel beter voor het milieu want we staan niet onnodig stil)
Dat verwijzende vingertje naar de instructeur is zo onnodig.

A.b|14.07.20|09:29

Ben volledig met je eens.

Leerling moet eerst examen doen bij het CBR. Ik ga er vanuit dat de leerling goed is opgeleid anders is de kans van slagen 0 procent. Wat ik eerder heb gezegd de kern van de probleem ligt ergens anders maar men komt altijd bij de rijschoolwereld uit.

Els van Voren|15.07.20|00:14

IBKI ==> zoeken op Hoornenborg ==> antwoord IBKI:
Er is geen rijinstructeur met een geldig WRM-certificaat gevonden met deze naam.
En deze meneer gaat dan net als alle andere beleidsmedewerkers vertellen (lees eisen) wat de instructeurs moeten doen?
Als de heer Hoornenborg nu eerst zelf eens de opleiding gaat doen inclusief de verplichte stage, dan een maandje of 6 tegen een uurloon van tussen de 12 en 13 euro bruto aan het werk gaat, dan snapt die misschien beter de onvrede binnen de branche!

Kees Nas|15.07.20|09:00

Dat verbaasd me niks Els.
Overigens geef ik eerlijk toe dat je ook geen Kees Nas tegen gaat komen maar dat komt omdat ik geen link wil met de rijschool en het CBR. Je weet t maar nooit of commentaar tegen me gebruikt wordt.
Noem het zoals je wil maar ik heb dat dus echt met voorbedachte rade gedaan.
Het is tekenend dat de heer Hoornenborg ook hier wederom niet reageert

A.b|15.07.20|10:38

Praktijkbegeleiding komt daar ook vandaan. Iemand met geen verstand van zaken is blijkbaar machtig voor de branche.

A.b|15.07.20|13:22

Het is niet zo slim dat het ibki en de overheid naar die organisaties luisteren. Bovag geeft geen rijles.

Er moet echt een sterke vereniging voor de rijschoolwereld komen en zo snel mogelijk. Hier moet echt een einde aan komen.

A.b|15.07.20|17:10

Wie weet komt er straks weer iets geks uit. Raar dat er niks aan gedaan wordt en niks durven zeggen. Zelf ga net zo lang door totdat het afgelopen is.

A.b|15.07.20|17:24

Bedoel ga ik

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Column Frank Hoornenborg (Bovag): ‘Politiek aan zet’ | RijschoolPro

Column Frank Hoornenborg (Bovag): ‘Politiek aan zet’

‘Sluit je bij een branchevereniging aan en praat constructief mee, of accepteer dat de overheid niet naar de individuele mening van 8.000 rijschoolhouders kan luisteren.’ Voorzitter Frank Hoornenborg van branchevereniging Bovag is in zijn nieuwe column voor RijschoolPro duidelijk. Hij staat vierkant achter het startdocument van de Alliantie Samen Sterk. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu RijschoolPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche. Voor slechts € 6,50 per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

 
 

Onderwerpen: , ,

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

16 reacties op “Column Frank Hoornenborg (Bovag): ‘Politiek aan zet’”

Kees Nas|13.07.20|16:18

Onze geweldige organisaties hebben zich al jaren “bewezen”.
Afgelopen periode in coronatijd was het helemaal lachwekkend.
Ik schreeuw niet maar helaas zijn de meeste aanbevelingen niet waar de meeste rij instructeurs om vragen.
Dus ook al zou ik aansluiten bij een van de organisaties. Ik zie er geen toegevoegde waarde in.
Suc6 met de wervingscampagne

A.b|13.07.20|17:04

Hoi Kees,

Inderdaad steeds maar blijven oproepen om nieuwe klanten te werven. Ik wil eerst resultaten zien de praktijkbegeleiding moet weg anders betaal ik geen cent.

A.b|13.07.20|21:36

Kees,

Ik ben zelf lid geweest van een vereniging met het doel om de praktijkbegeleiding te laten verdwijnen maar uiteindelijk heb ik 2 jaar voor niks betaald en de boel daar opgezegd.

Veel dingen beloven en eindelijk komt er toch niks uit.

Kees Nas|13.07.20|23:00

Het is ook best merkwaardig om op te roepen om vooral lid te worden. Pas dan mag je constructief meepraten?
Als jullie echt naar ons rij instructeurs zou luisteren dan kom je inderdaad met echte oplossingen voor de vervelende problemen.
Iedere keer dat er iets aan commentaar hier geschreven wordt (en dat heb ik inmiddels best al heel wat keer gedaan) is er totaal 0 reactie van de kant van de Bovag.
Het lidmaatschap kost nogal wat.
Ik zie helaas weinig echte voordelen.
Overtuig me

Kees Nas|13.07.20|23:05

Ik denk toch dat er heel weinig instructeurs zitten te wachten op het examen. Vroeger theorie tegenwoordig praktijk.
We hebben al examen gedaan. Dit is een ellendig iets om de opleidingsinstituten te voorzien van extra inkomsten.
Niemand wordt er een betere instructeur van.
Dan komt er een nieuwe vereniging die dat (gedeeltelijk) weet te veranderen maar feitelijk moeten we nog steeds die ellende doorstaan.
Ook direct daarna “wordt lid”. Met bijbehorende hoge kosten.
Extra club erbij.

Kees Nas|13.07.20|23:10

En dan verdwijnen de rotte appels uit de markt als we ons aansluiten bij een clubje lieden die zich volstrekt belachelijk hebben gemaakt in de coronatijd?
Het spijt me maar de juiste club die ECHT ONZE belangen behartigt zie ik er niet tussen staan.
Zodra die club er is sluiten de 8000 instructeurs zich vanzelf aan.
Tot die tijd kan je iedere maand een mooi stukje schrijven maar wordt het er helaas niet beter op.

A.b|14.07.20|01:06

Klopt helemaal wat je zegt.

Ik trap daar zelf ook niet meer in. Ik heb genoeg geld betaald en uiteindelijk komt er toch niks uit. Wat betreft de praktijkbegeleiding, tja men gaat daarheen omdat het moet daarna gaat men toch op eigen manier verder dat heeft totaal geen zin.

Kees Nas|14.07.20|09:00

Net nog even naar het “startdocument” van de alliantie gekeken.
Er wordt juist gehamerd op bijscholing en dat de rijinstructeur mede verantwoordelijk is voor verkeersslachtoffers.
Ik denk dat de denkwijze van chauffeurs zeker te beïnvloeden is maar dat die chauffeur ook gehard wordt door de maatschappij.
Ik hoop dat elke instructeur het filmpje wel laat zien van het vreselijke ongeluk E40 in België met de uitvoegende auto.
Iedere dag zie ik mensen deze actie uitvoeren.
Wonderlijk toch?

Kees Nas|14.07.20|09:05

Dit is maar een van de vele voorbeelden die we iedere dag tegenkomen.
Afstand houden is er ook zo een. Ik heb het dan niet over 1,5 meter maar over ruim 2 seconden.
Als de politiek aan zet is om slachtoffers te verminderen vrees ik dat het landschap in Nederland zal moeten veranderen.
Veel minder gelijkvloerse kruisingen (kom je elkaar niet tegen dus geen aanrijding en is veel beter voor het milieu want we staan niet onnodig stil)
Dat verwijzende vingertje naar de instructeur is zo onnodig.

A.b|14.07.20|09:29

Ben volledig met je eens.

Leerling moet eerst examen doen bij het CBR. Ik ga er vanuit dat de leerling goed is opgeleid anders is de kans van slagen 0 procent. Wat ik eerder heb gezegd de kern van de probleem ligt ergens anders maar men komt altijd bij de rijschoolwereld uit.

Els van Voren|15.07.20|00:14

IBKI ==> zoeken op Hoornenborg ==> antwoord IBKI:
Er is geen rijinstructeur met een geldig WRM-certificaat gevonden met deze naam.
En deze meneer gaat dan net als alle andere beleidsmedewerkers vertellen (lees eisen) wat de instructeurs moeten doen?
Als de heer Hoornenborg nu eerst zelf eens de opleiding gaat doen inclusief de verplichte stage, dan een maandje of 6 tegen een uurloon van tussen de 12 en 13 euro bruto aan het werk gaat, dan snapt die misschien beter de onvrede binnen de branche!

Kees Nas|15.07.20|09:00

Dat verbaasd me niks Els.
Overigens geef ik eerlijk toe dat je ook geen Kees Nas tegen gaat komen maar dat komt omdat ik geen link wil met de rijschool en het CBR. Je weet t maar nooit of commentaar tegen me gebruikt wordt.
Noem het zoals je wil maar ik heb dat dus echt met voorbedachte rade gedaan.
Het is tekenend dat de heer Hoornenborg ook hier wederom niet reageert

A.b|15.07.20|10:38

Praktijkbegeleiding komt daar ook vandaan. Iemand met geen verstand van zaken is blijkbaar machtig voor de branche.

A.b|15.07.20|13:22

Het is niet zo slim dat het ibki en de overheid naar die organisaties luisteren. Bovag geeft geen rijles.

Er moet echt een sterke vereniging voor de rijschoolwereld komen en zo snel mogelijk. Hier moet echt een einde aan komen.

A.b|15.07.20|17:10

Wie weet komt er straks weer iets geks uit. Raar dat er niks aan gedaan wordt en niks durven zeggen. Zelf ga net zo lang door totdat het afgelopen is.

A.b|15.07.20|17:24

Bedoel ga ik

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.