Verplichte certificering voor rijscholen weer stapje dichterbij

Pixabay

De uitkomst van de plannen van de Alliantie Samen Sterk lijkt een verplichte certificering voor de rijschoolbranche te worden. Dat valt te lezen in het verslag van een gesprek tussen de alliantie en minister Van Nieuwenhuizen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu RijschoolPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche. Voor slechts € 6,50 per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

 
 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

7 reacties op “Verplichte certificering voor rijscholen weer stapje dichterbij”

Kees Nas|06.10.20|17:17

Oh wat leuk.
Naast het verplichte toneelstuk bij IBKI.
Nu nog een hoop gedoe erbij voor ??????
Gebakken lucht extra?

Verkeersveiligheid bewerk je oa door wegen veiliger aan te leggen.
Veel minder gelijkvloerse kruisingen.
Duidelijker voor iedereen te maken.
Uitritten van bijvoorbeeld een poort (tussen schuurtjes naar de straat) te voorzien van een hekje zo dat er niet met een rotvaart uitgereden KAN worden.
Geef niet meteen ons rijinstructeurs de schuld van falend beleid

Rij Baas|06.10.20|20:00

En al die extra tijd en kosten worden vergoed door? Wanneer stappen we dan over naar het Duitse fahrschule systeem? Of BTW eindelijk naar leraren tarief? Loont het straks nog om les te geven? Wie betaald met noten krijgt apen in dienst.

A.b|07.10.20|01:05

Kees,

Kwaliteit gaat toch niet omhoog laat ze maar lekker graaien.

Hoe moet ik het nog beter uitleggen? Autorijden en kijken kan op 1 manier. Moet ik gaan uitleggen van joh kijk 1000 meter vooruit.

Kees Nas|07.10.20|08:57

Wat overigens ook wel zal helpen is een voorzitter te nemen met verstand van zaken. Niet een uitgekotste politicus met onzinnige opmerkingen. ?

A.b|07.10.20|10:52

Precies, iedereen werkt met handelingsanalyse. Op een andere manier kan ik het niet uitleggen, kijkwerk en
voertuigbeheersing gaat allemaal op dezelfde manier. Sommige rijscholen hebben een lage slagingspercentage maar dat komt door de leerlingen zelf, ze willen niet genoeg rijlessen nemen en heel snel afrijden.

Amar J Sing|09.10.20|17:51

Als slagingspercentages beter moeten!!
Ligt deels ook aan de kwaliteit vd examinering waarbij een leerling zakt voor het 1e rijexamen maar wel slaagt voor het 2e rijexamen terwijl het 2e slechter was gereden. In beide gevallen zonder fysieke en of verbale ingrepen!!
Toename verkeersongelukken is grotendeels agv telefoongebruik in de auto. Als ouders dit zelf doen zal hun kind het ook doen en zal de overheid moeten opvoeden!!
Gevangenis weerhoud de crimineel niet,zijn overvol met 75% recidive

Ronald Broersma|18.10.20|20:34

Marktwerking is een perfect effect om kwaliteit te waarborgen.
Daar hebben we geen “allianties “voor nodig.

Het is elke keer weer het zelfde liedje.

Ze claimen de markt te moeten verbeteren, niemand vraagt hier om,ze claimen dat dit nodig en beroepen zich op triviaal en eigen onderzoek.

Het middel, altijd het zelfde, je moet een papiertje halen, en hier voor betalen.
En daar gaat het dit soort leugenachtige instanties om. jouw Geld, en een systeem om dit afdwingen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Verplichte certificering voor rijscholen weer stapje dichterbij | RijschoolPro

Verplichte certificering voor rijscholen weer stapje dichterbij

Pixabay

De uitkomst van de plannen van de Alliantie Samen Sterk lijkt een verplichte certificering voor de rijschoolbranche te worden. Dat valt te lezen in het verslag van een gesprek tussen de alliantie en minister Van Nieuwenhuizen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu RijschoolPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche. Voor slechts € 6,50 per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

 
 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

7 reacties op “Verplichte certificering voor rijscholen weer stapje dichterbij”

Kees Nas|06.10.20|17:17

Oh wat leuk.
Naast het verplichte toneelstuk bij IBKI.
Nu nog een hoop gedoe erbij voor ??????
Gebakken lucht extra?

Verkeersveiligheid bewerk je oa door wegen veiliger aan te leggen.
Veel minder gelijkvloerse kruisingen.
Duidelijker voor iedereen te maken.
Uitritten van bijvoorbeeld een poort (tussen schuurtjes naar de straat) te voorzien van een hekje zo dat er niet met een rotvaart uitgereden KAN worden.
Geef niet meteen ons rijinstructeurs de schuld van falend beleid

Rij Baas|06.10.20|20:00

En al die extra tijd en kosten worden vergoed door? Wanneer stappen we dan over naar het Duitse fahrschule systeem? Of BTW eindelijk naar leraren tarief? Loont het straks nog om les te geven? Wie betaald met noten krijgt apen in dienst.

A.b|07.10.20|01:05

Kees,

Kwaliteit gaat toch niet omhoog laat ze maar lekker graaien.

Hoe moet ik het nog beter uitleggen? Autorijden en kijken kan op 1 manier. Moet ik gaan uitleggen van joh kijk 1000 meter vooruit.

Kees Nas|07.10.20|08:57

Wat overigens ook wel zal helpen is een voorzitter te nemen met verstand van zaken. Niet een uitgekotste politicus met onzinnige opmerkingen. ?

A.b|07.10.20|10:52

Precies, iedereen werkt met handelingsanalyse. Op een andere manier kan ik het niet uitleggen, kijkwerk en
voertuigbeheersing gaat allemaal op dezelfde manier. Sommige rijscholen hebben een lage slagingspercentage maar dat komt door de leerlingen zelf, ze willen niet genoeg rijlessen nemen en heel snel afrijden.

Amar J Sing|09.10.20|17:51

Als slagingspercentages beter moeten!!
Ligt deels ook aan de kwaliteit vd examinering waarbij een leerling zakt voor het 1e rijexamen maar wel slaagt voor het 2e rijexamen terwijl het 2e slechter was gereden. In beide gevallen zonder fysieke en of verbale ingrepen!!
Toename verkeersongelukken is grotendeels agv telefoongebruik in de auto. Als ouders dit zelf doen zal hun kind het ook doen en zal de overheid moeten opvoeden!!
Gevangenis weerhoud de crimineel niet,zijn overvol met 75% recidive

Ronald Broersma|18.10.20|20:34

Marktwerking is een perfect effect om kwaliteit te waarborgen.
Daar hebben we geen “allianties “voor nodig.

Het is elke keer weer het zelfde liedje.

Ze claimen de markt te moeten verbeteren, niemand vraagt hier om,ze claimen dat dit nodig en beroepen zich op triviaal en eigen onderzoek.

Het middel, altijd het zelfde, je moet een papiertje halen, en hier voor betalen.
En daar gaat het dit soort leugenachtige instanties om. jouw Geld, en een systeem om dit afdwingen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.