“Emotie op papier spreekt aan”

In de wereld van de digitalisering lijkt alles en iedereen mee te gaan, maar niets is minder waar. Juist papieren ‘emoties’ doen het goed. Een goed voorbeeld daarvan is het uitgeefhuis, hoofdsponsor van Team Verkeerspro tijdens de Arctic Challenge.

Verkeerspro.nl zocht directeur Babs Nagel op van het Bredase bedrijf, dat gespecialiseerd is in het produceren van Jaarboeken voor het Voortgezet Onderwijs. Het uitgeefhuis bestaat inmiddels tien jaar en heeft de interesse voor het product in al die jaren zien groeien. Nagel: “We zijn gigantisch opgekomen, maar er zit nog duidelijk rek in, zowel binnen de scholenmarkt als op andere markten.”

Want daar is Nagel momenteel druk mee bezig: het bestieren van andere markten om het product ook daar te ‘verkopen’. “We gaan ons nu ook richten op onder andere sportverenigingen.” Het uitgeefhuis verwacht van de klanten (in dit geval eindexamenleerlingen van de scholen) de redactionele verhalen en de foto’s, welke in Breda op een professionele studio in een mooi jasje worden gegoten. Daarbij verzorgt het uitgeefhuis de verkoop van advertenties wat betekent dat scholen over het algemeen een stuk minder kwijt zijn per boek.

Hoewel ook scholen de laatste jaren al vrijwel volledig zijn gedigitaliseerd is het interessant om te zien dat de uitgifte van Jaarboeken nog altijd groeiende is. “Ik blijf geloven in emoties op papier”, stelt Nagel. “En naast het verzorgen van de opmaak van het boek en advertenties begeleiden we de scholen ook middels een online module. Dit maakt het mogelijk voor de klant de vorderingen van het Jaarboek op de voet te volgen.”

Het zijn de extra’s die nodig zijn om de toenemende concurrentie voor te blijven. Want, merkt Nagel op, er zijn meer spelers in de markt. “Dankzij de hoge kwaliteit en extra service onderscheidt het uitgeefhuis zich van de concurrentie, waardoor er ieder schooljaar weer meer nieuwe klanten ons weten te vinden.“

Van Bergen in Noord-Holland tot Landgraaf in Zuid-Limburg; overal zijn er scholen te vinden die ieder jaar met veel plezier een boek maken met het uitgeefhuis. Wat betreft de sportverenigingen ligt de focus in eerste instantie op Noord-Brabant. “In januari gaan we daar mee starten en dat zal een kwestie van uitproberen zijn.” Vertrouwen is er echter voldoende als we met Nagel vooruitblikken naar 2015. “Door ons te richten op het aanbieden van verschillende producten voor een bredere doelgroep zullen we groeien in het aantal klanten.”

Auteur: Bart Pals

1 reactie op ““Emotie op papier spreekt aan””

Theya C.T. van Rutte|19.01.10|19:09

Hallo Babs en Eefje,

Gezellig bij hapje & drankje de tijd genomen om jullie site te bekijken.
Ziet er wel super uit! Bravo!
Geweldig dat jullie sponsoren! Mooie duidelijke bestickering op de wagen. Heel leuk.
En nu maar hopen dat onze enthousiaste avonturiers zaterdag veilig en tevreden de finish halen.
Zij gaan ervoor en wij volgen ze in gedachten,met de mobile en op de PC.
Samen genieten….ja, gezellig!
Tot gauw! Lieve groet. Theya

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.