Verkeerskunde

VerkeersPro is het vakblad over verkeerskunde met het laatste nieuws over verkeersregels en verkeersveiligheid. Wij berichten over verkeersboetes, wegenbouw en Rijkswaterstaat. Doelgroep is de verkeerskundige en de specialist in het verkeer van de overheid.

Zwarte lijst voor ‘criminele’ chauffeurs

Transportbedrijven gaan gebruikmaken van een waarschuwingsregister om mensen die zich schuldig hebben gemaakt aan criminele activiteiten te kunnen identificeren bij de aanname van nieuw personeel. Per 1 juni wordt het waarschuwingsregister gebruikt, aldus transportorganisatie TLN. Ook de...Lees verder
|1 reactie|door: Bart Pals

Vakbondsman belandt in cel tijdens staking

Bestuurder Jan Smit van FNV bandgenoten is dinsdagochtend in de boeien geslagen vanwege een staking bij transportbedrijf Bakker Logistiek in Wijchen. In de Gelderse plaats wordt gestaakt omdat 30 chauffeurs vinden dat zij de dupe worden...Lees verder
|Reageer|door: Bart Pals

Eigen radiozender voor transportwereld

De transportsector heeft sinds afgelopen vrijdag een eigen radiozender, namelijk Transportradio. De zender wil het imago van de sector verbeteren. Transportradio is een onafhankelijk initiatief, dat wordt gesteund door bedrijfsleven, belangenorganisaties en overheden, waaronder TTM.nl, Nieuwsblad...Lees verder
|Reageer|door: Bart Pals

IRU vraagt EU om steun transportsector

De International Road Transport Union (IRU) en de European Transport Workers Federation (ETF) vragen de Europese Unie de transport sector te helpen met zes maatregelen. Volgens beide clubs zijn er in de Europese transportsector al...Lees verder
|Reageer|door: Bart Pals

Chauffeurs bang voor hun baan

Mensen werkzaam in de vervoerssector maken zich grote zorgen over het behoud van hun baan. Uit de Nationale Enquête Arbeidsomstandigheden (NEA), uitgevoerd door TNO en CBS, blijkt dat met name chauffeurs ongerust zijn over de...Lees verder
|Reageer|door: Bart Pals

Meer dan 48 uur werken? Waarom niet?

De Nederlandse transportwereld betreurt het dat het Europees Parlement in meerderheid zelfstandige chauffeurs niet meer dan 48 uur per week wil laten werken. Transport en Logistiek Nederland, verladersorganisatie EVO en Koninklijk Nederlands Vervoer benadrukken in een...Lees verder
|Reageer|door: Bart Pals